Uuendused 2025

Üks distants kõigile ent eraldi arvestused.

Hooajal 2025 liidetakse sportsõit ja harrastussõit kokku üheks ja samaks distantsiks, ent arvestusi peetakse ikkagi eraldi. Distantsiks saab orienteeruvalt 80km. Nii tagame suurema gruppide arvu rajal ning ka peagrupist maha jäävad ratturid ei pea muretseme, et nad jäävad üksinda tuule kätte võitlema. Samuti avab see rohkem võimalusi erinevateks sportlikeks taktikateks, sest sõit toimub koos ja lubatud on teha koostööd ka teise distantsi osalejatega.

Sportsõit moodustab esimese stardigrupi ning sinna on kohustatud minema kõik litsentseeritud eliit, U23 ja MJ ratturid. Ülejäänud vanuseklasside osalejatel on võimalik vabalt valida, kas nad soovivad võistelda sportsõidus või harrastussõidus.

Harrastussõit moodustab teise stardigrupi ent sinna on keelatud minna litsentseeritud eliit, U23 ja MJ ratturitel. Küll aga on harrastussõit avatud kõigile ülejäänud soovijatele, sõltumata nende vanusest, soost või sportlikust ettevalmistusest. Just harrastussõidus toimub ka Filter Maanteekarikasarja naiste võidusõit, sportsõidus eraldi naistearvestust ei ole.

Muutub etappide arv ja tuleb vähemalt üks uus rada!

Filter Maanteekarikasari 2025 toimub kolme etapiga, mida on piisavalt palju, et pakkuda maanteesõpradele kodumaise sarja väärilist väljundit ent samas ka piisavalt vähe, et maanteerattasõber jõuaks oma spordikalendris neid kuupäevi prioritiseerida. Nendeks etappideks on kolm eriilmelist etappi: Elva, Suure Munamäe ja Tallinn. Elva on meie oma Eesti klassik, 2025. aastal juba 40. korda sõidetav klassika. Kes ei sooviks olla auväärses Elva rattaralli võitjate nimistus juubelihõngulisel 40. real! Munamäe on meie Eesti Alp d'Huez, ainus tõelise mäetipi finišiga sõit Eestis, kus nii mõnigi läheb viimased meetrid jalgsi, ratas käekõrval. Ning Tallinn on ikkagi pealinna hõnguline sõit, kus presenteerime teile ka uhiuut rada, et aastast aastasse asi igavaks ei läheks.

Muudatused autasustamises.

Harjumuspäraselt toimub etappide autasutamine kõigil kolmel distantsil eraldi ning autasutamisele kutsutakse iga distantsi absoluutarvestuse 12 parimat. Harrastussõidul, mille raames peetakse ka naiste võistlus, autasutatakse eraldi ka 12 parimat naist. Muudatus puudutab aga vanuseklasside arvestust. Kuivõrd oleme täheldanud, et eliitsportlastele on ennekõike oluline ikkagi absoluutarvestus ja vanuseklassi medalid jäävad sageli teisejärguliseks, siis vanuseklasside arvestus toimub ainult harrastussõidus. Sportsõidus käib võistlus etappide auhindade peale ning sarja absoluutarvestuse paremuse peale.

Teine oluline muudatus, mis puudutab autasustamist on see, et rahalised auhinnad paneme tänavu välja sarja koondarvestusse. Kuna sari on kolmest etapist koosnev, siis on igati mõistlik prioritiseerida ja rõhutada just sarja üldvõitu, mitte üksikuid etappe.