FILTER MAANTEESARI VÕISTLUSJUHEND 2024

1. SISUKORD

1. SISUKORD
2. SARJA EESMÄRK JA SUUNITLUS
3. KALENDER JA DISTANTSID
4. ETAPPIDE AJAKAVA
5. VANUSEKLASSID
6. FIRMADE JA KLUBIDE ARVESTUS
7. RATTAKLASS
8. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU
9. OSALUSTASU SISALDAB
10. VÕISTLUSNUMBRID JA STARDIGRUPID
11. OSALEJATE TOITLUSTUS JA PRÜGIMAJANDUS
12. TEHNILINE ABI
13. MEDITSIINILINE ABI
14. KARISTUSED
15. PAREMUSJÄRJESTUSE SELGITAMINE JA TULEMUSTE AVALDAMINE
16. AUTASUSTAMINE ETAPPIDEL
17. AUTASUSTAMINE SARJA KOKKUVÕTTES
18. LIIDRISÄRGID
19. MUU INFORMATSIOON
20. LISAINFO JA TAGASISIDE ANDMINE
21. KORRALDAJA

2. SARJA EESMÄRK JA SUUNITLUS

• Arendada Eesti maanteerattasõitu.
• Pakkuda erinevate distantsidega igal tasemel ratturitele väljundit maanteesõiduks.
• Tuua uusi harrastajaid ja nende peresid rattaspordi juurde, innustada neid üheskoos veetma tervislikke nädalavahetusi.
• Pakkuda sportlastele võimalust kodumaa pinnal võistlemiseks.

 

3. KALENDER JA DISTANTSID

3.1. Kõigil Filter Maanteekarikasarja etappidel on valikus järgmised distantsid:

• Pikk sõit - Tugevatele harrastussportlastele ja kodumaal viibivatele tippsportlastele suunatud distants. Sellel distantsil on keskmine kiirus enamasti kõrgem kui 43 km/h, mistõttu ei sobi see algajatele ja tagasihoidliku ettevalmistusega harrastussportlastele.

• Lühike sõit - keskmise tasemega harrastussportlastele ja süstemaatiliselt treenivatele seenioritele suunatud distants. Kui soovid võistelda või lihtsalt nautida maanteesõitu, aga veidi lühemal distantsil, siis on Sulle just lühike sõit. Sellel distantsil on raja pikkuseks ligikaudu 50 kilomeetrit.

• Noortesõit - Noortesõit, nagu nimigi ütleb on mõeldud noorsportlastele vanuseklassides M/N-U13, M/N-U15 ja N-U17. Et meie rattaspordi tulevik õpiks teostama ise oma sportlikke taktikaid ning saaks ise dikteerida sõidu sportlikku kulgu, on koostöös treeneritega loodud neile täiskavanustest täiesti eraldi sõit.

3.2. Etappide kalenderplaan ning distantside pikkused:

  Etapp Kuupäev Asukoht Tüüp Etapi pikkused (km)
Pikk Lühike Noorte
1 Mulgi 11. rattaralli 04.05.2024 Heimtali (Ridaelamu 4) mäefiniš 100,8 67,2 33,6
2 Elva 39. rattapäev 19.05.2024 Elva (Kirde 2) grupifiniš 103,6 52,9 36
3 Suure-Munamäe 5. rattaralli 2.06.2024 Haanja mäefiniš 101,5 51,1 34,3
4 Tallinna 14. rahvasõit 11.08.2024 Tallinn (Ülemiste City) grupifiniš 116 74,8 26,4

4. ETAPPIDE AJAKAVA

4.1. Filter Maanteekarikasarja etappide ajakava on alljärgnev.

9:00-10:45 - numbrite väljastamine ja kohapeal registreerimine
10:00 - klubide esindajate koosolek / saateautode numbrite väljastamine söögitelgi all
11:00 - start pikale sõidule
11:02 - start lühikesele sõidule
ca 11:04 - start noortesõidule
Parimate autasustamine toimub 30 minutit peale pika sõidu võitja finišeerumist
14:50 - finiš suletakse
 

5. VANUSEKLASSID

5.1. Arvestust peetakse distantside põhiselt paralleelselt absoluutarvestuses ja vanuseklassides.

5.2. Võistkondlikku arvestust peetakse distantside üleses absoluutarvestuses, eraldi vanuseklasse selles ei ole. 

5.3. Vanuseklassid määratakse sünniaasta järgi, ent kõik vanuseklassid ei ole avatud kõigil distantsidel. Vastavalt distantsile peetakse Filter Maanteekarikasarjas arvestust alljärgnevas tabelis väljatoodud vanuseklassides:

Vanuseklass Sünniaastad Pikk sõit Lühike sõit Noortesõit
M-U13 2012 - 2014    
M-U15 2010 - 2011    
M-U17 2008 - 2009  
M-U19 2006 - 2007  
M-U30 1995 - 2005  
M30 1990 - 1994  
M35 1985 - 1989  
M40 1980 - 1984  
M45 1975 - 1979  
M50 1970 - 1974  
M55 1965 - 1969  
M60 1960 - 1964    
M65 1955 - 1959    
M70+ 1954 ja varem    
Vanuseklass Sünniaastad Pikk sõit Lühike sõit Noortesõit
N-U13 2012 - 2014    
N-U15 2010 - 2011     
N-U17 2008 - 2009  
N-U19 2006 - 2007    
N-U30 1995 - 2005     
N30 1990 - 1994    
N35 1985 - 1989    
N40+ 1984 ja varem     

6. FIRMADE JA KLUBIDE ARVESTUS

6.1. Lisaks individuaalsetele vanuseklassidele peetakse Filter Maanteekarikasarjas ka firmade ja klubide arvestust. Selleks, et firmade ja klubide arvestuses osaleda, tuleb individuaalset registreeringut tehes märkida klubi lahtrisse oma klubi nimi.

6.2. Võistkonnana osalemiseks peavad võistkonna liikmed kokku leppime täpse kirjapildiga tiimi nime. Suured ja väikesed tähed ei loe, ent muus osas on tiimi liikmelisuse määramise aluseks identne kirjapilt. Näiteks üks võistleja kirjutab oma klubi nimeks AeroBike ja teine aerobike, siis loetakse nad sama võistkonna liimeteks, ent kui üks kirjutab AeroBike ja teine AeroBike Team, siis loetakse nad eri võistkondadeks.

6.3. Võistkonna saavad moodustada 3 kuni lõpmatu arv võistlejaid. Võistkonna liikmed ei pea kuuluma ühe ja sama kollektiivi koosseisu - võistkonna võib moodustada ka sõpruskond, juhuslikult komplekteeritud võistlejate seltskond või mitme erineva ettevõtte töötajad üheskoos. Samuti ei pea võistkonna liikmed olema samast soost, kuuluma samasse vanuseklassi ega ka võistlema sama pikal distantsil, ent üks inimene saab kuuluda ainult ühe võistkonna koosseisu.

6.4. Võistkondlikku arvesse lähevad igalt etapilt kolmed kõrgeimad võistkonna liikmete poolt teenitud punktid, sõltumata, milliselt distantsilt need teenitud on. Kui finišeerub vähem kui 3 tiimi liiget, siis teenib võistkond sellelt etapilt 0 punkti.

6.5. Üks firma või rattaklubi võib välja panna ka rohkem kui ühe võistkonna. Sellisel juhul peavad klubi liikmed kokku leppima mitu erinevat tiimi nime. Näiteks osad klubi liikmed kirjutavad oma klubi nimeks AeroBike 1, teised aga AeroBike 2.

7. RATTAKLASS

7.1. Pikal ja noortesõidul võib osaleda ainult standardse maanteerattaga. Lühikesel sõidul võib osaleda lisaks maanteerattale ka mägiratta, käsiratta, linnaratta, tõukeratta või muud tüüpi standardse inimjõul liikuva rattaga. Ohutuse kaalutlusel on vaid temposõidu juhtraudade ja ilma piduriteta fixgear tüüpi rataste kasutamine keelatud.

7.2. Tandemite, gondel-tüüpi rataste ning muude ebastandardsete varustatud rataste kasutamine on lubatud vaid lühikeseks sõiduks matkamiseks.

7.3. Erinevatele rattatüüpidele eriarvestust ei peeta. Osalejad võistlevad võrdsetel alustel sõltumata kasutatavast rattatüübist, abistava jõuallikaga varustatud rattad aga ei pretendeeri auhinnakohtadele. 

8. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU

8.1. Registreerimine etappidele toimub kas eelregistreerimise teel läbi maanteekarikasari.ee portaali registreerimismooduli või üritusel kohapeal sularahas.

8.2. Filter Maanteekarikasarjal kehtivad järgmised piletitüübid:

  • Grupi - eelregistreerimise sooduspilet, mis kehtib kahe või enama osaleja registreerimisel korraga. Pilet ei ole tagastatav ega muudetav.
  • Soodus - eelregistreerimise sooduspilet, mis ei ole tagastatav ega muudetav.
  • Flexi - paindlikum pilet, mida on mittekasutamise puhul sarja hooaja piires võimalik ümber vahetada või tagastada (muudatus tuleb teha hiljemalt võistluspäeval enne kella 10:00).
  • Fänni- toetajapilet, millega saad anda oma panuse maanteevõistluste püsimajäämisesse. Pilet on mittekasutamise puhul sarja hooaja piires ümber vahetatav või tagastatav (muudatus tuleb teha hiljemalt võistluspäeval enne kella 10:00) ning annab ligipääsu sekretariaadi kiirjärjekorda kui pilet on ostetud veebist.

8.3. Hooajal 2024 kehtivad osalustasud on alljärgnevad.

Pileti tüüp Hind Hind noortesõidul Hinnavooru lõpp
Grupi 30€ 20€ Võistlusnädalale eelnev neljapäev, 23:59
Soodus 40€ 30€ Võistlusnädalale eelnev neljapäev, 23:59
Flexi 50€ 40€ Veebis võistlusnädala neljapäev, 23:59. Võistluskeskuses kuni registratuuri sulgemiseni
Fänni 60€ 60€ Veebis võistlusnädala neljapäev, 23:59. Võistluskeskuses kuni registratuuri sulgemiseni

8.4. Üritusel kohapeal on võimalik registreeruda ainult makstes sularahas või pangalingiga ning antud päeval toimuvale etapile.

8.5. Saateautode registreerimine toimub ainult internetis aadressil aerobike.ee/maanteekarikasari/info/saateauto ning registreerimistasuga 10€. Registreerimistasu sisaldab saateauto numbrit ning raadiot. Registreerimine lõpeb võistlusnädala neljapäevaga. Võistluspäeval saateauto registreerimine maksab 20€.

9. OSALUSTASU SISALDAB

• Tähistatud ja reguleerijatega julgestatud rada
• Ajavõttu ja tulemust protokollis
• Hooajanumbreid, mis väljastatakse esmakordsel sarjas osalemisel, kordusnumbrite väljastamine on tasuline
• Meditsiinilist julgestust võistlusel
• Toitlustamist finišipaigas
• Auhinnatseremooniat poodiumikohtadele
• Päevajuhti stardipaigas
• Pilte võistlusjärgselt
• Värskendavat jooki peale finišit
• Lisateenuste kättesaadavust stardipaigas, kaubandustelgid jms
• Pisiperele võimalust täiskasvanute sõidu ajal aega veeta batuudil (Batuuti ei püstitata vihma või tugeva tuule korral).
• Flexi ja Fänni piletitüüpidega pileti tagastamist või muutmist sarja hooaja piires pileti mittekasutamise korral (muudatus tuleb teha hiljemalt võistluspäeval enne kella 10:00).
• Fänni piletitüübiga oma võistlusnumbri valimist etteantud numbritest, kui registreering on tehtud enne 1. aprilli.
 

10. VÕISTLUSNUMBRID JA STARDIGRUPID

10.1. Filter Maanteekarikasarjas kasutatakse distantsi põhiseid hooajanumbreid. Pika sõidu number on punane, lühikese sõidu number sinine ja noortesõidu number roheline. Ajavõtuks kasutatakse etapipõhist ratta esihargi külge võimalikult madalale käivat kiipi.

10.2. Esimesel osaluskorral väljastatakse võistlejale sekretariaadist võistlusmaterjalide komplekt, mis sisaldab kahte võistlusnumbrit.

10.3. Ajavõtukiip väljastatakse võistlejale tagatise alusel igal etapil eraldi ning see tuleb tagastada koheselt peale finiššeerimist joogipunkti. Tagatisena arvestatakse järgmist Filter Maanteekarikasarja etapi osalust või 50€ tagatisraha. See tagastatakse ainult kiibi õigeaegsel tagasitoomisel joogipunkti. Kui tagatiseks määrati järgmise Filter Maanteekarikasarja etapi osalus, siis kiibi mitte õigeaegsel tagasitoomisel registreering tühistatakse ning registreeringu tasu arvestatakse kiibi tagatisrahaks.

10.4. Võistlusmaterjalide kaotamisel on võimalik soetada duplikaatnumbrikomplekt hinnaga 5€.

10.5. Võistlusnumbrid tuleb kinnitada võistleja seljale nii, et üks number asetseks selja alaosal keskmise tasku peal ning teine number selja keskosal vasakul küljel, pööratult nii, et see oleks küljepealt vaadates horisontaalasendis. Numbri valesti paigutamise tõttu tuvastamata jäänud võistlejatele tulemust lõpuprotokollis ei garanteerita.

10.6. Originaaldisainiga numbri kasutamine on kohustuslik. Muudelt võistlustelt pärinevate või ise joonistatud numbrite kasutamine on keelatud isegi kui number arvuliselt ühtib võistleja hooajanumbriga.

10.7. Igal distantsil on üks stardigrupp - sama distantsi võistlejaid kuidagi täiendavalt stardigruppidesse ei jaotata.

10.8. Varasema stardiga koos rajale mineku korral on kohtunikel õigus võistlejat distsiplineerida kas ajalise trahvi või diskvalifitseerimisega.

10.9. Stardikoridoridesse sisenemine käib ainult stardikoridori värava kaudu; tagumisse koridori on lubatud siseneda ka stardigrupi tagant. Üle aia ratta tõstmine juba grupis seisvatest kaasvõistlejatest ette poole või grupi eest lindi alt sisse pugemine on keelatud. Gruppi sisenemise korda eiravat võistlejat on kohtunikel õigus distsiplineerida kas ajalise trahvi või diskvalifitseerimisega.

11. OSALEJATE TOITLUSTAMINE JA PRÜGIMAJANDUS

11.1. Osalejatele on tagatud söök ja jook ainult võistluslinnakus. Võistlusrajal joogipunktid puuduvad.

11.2. Rajale on üles seatud tähistatud prügitsoonid, kus on lubatud rajal tekkinud prügi maha visata. Prügitsoonid paiknevad orienteeruvalt ringi keskel, on 200m pikad ning on tähistatud vastava märgistusega. Väljaspool prügitsooni prügi maha viskamine on rangelt keelatud - prügi mujal maha visanud võistleja diskvalifitseeritakse.

11.3. Võistlejate raja kõrvalt jootmine oma teenindava personali poolt on lubatud raja parempoolses servas. Saateautodest on jootmine lubatud vaid distantsi keskel, juhindudes kohtunike lubavatest märguannetest. Distantsi esimesel 30-l ja viimasel 20-l kilomeetril on saateautodest jootmine keelatud.

11.4. Ürituskeskuses on jäätmete sorteerimiseks loodud vastavalt märgistatud prügikotid, mis asetsevad söögiala läheduses.

12. TEHNILINE ABI

12.1. Korraldaja ei taga varuosi ega tehnilist abi trassil.

12.2. Tehnilist abi on lubatud osutada võistkondade esindajatel registreeritud ja märgistatud võistluskolonnis liikuvatest saateautodest. Võistluskolonni lubatakse ainult võistluste raadiosidega ühilduvate raadiosaatjatega varustatud ning eelnevalt registreeritud saateautosid.

12.3. Saateautot on lubatud juhtida ning masinatest tehnilist abi osutada vaid kehtivat EJL või mõne muu rahvusliku alaliidu poolt väljastatud mootorsõidukijuhi, võistleja, treeneri, mehaaniku või esindaja litsentsi ning mootorsõiduki juhiluba omavatel võistkonna esindajatel.

12.4. Tehnilise abi autod järjestatakse esindajate koosolekul toimuva loosiga. Veebis registreerunud saateautode järjekord loositakse esimesena, seejärel alles kohapeal registreerunud saateautod.

12.5. Katkestanud osalejatele on tagatud transport tagasi stardipaika viimase võistleja järel sõitva lõpubussiga. 

13. MEDITSIINILINE ABI

13.1. Esmase meditsiinilise abi tagavad võistlust teenindavad meedikud. Filter Maanteekarikasarja etappidel on rajal liikumas kaks kiirabibrigaadi ning täiendavalt on võistluskeskuses meditsiinitelgis meedik.

14. KARISTUSED

14.1. Karistusi kohaldatakse vastavalt UCI võistlusmäärustikule, EJL võistlusreglemendile ja käesolevale juhendile.

15. PAREMUSJÄRJESTUSE SELGITAMINE JA TULEMUSTE AVALDAMINE

15.1. Sõltuvalt etapi iseloomust koostatakse etappide protokollid kas grupifiniši või mäefiniši põhimõtel. Sarja kokkuvõttes aga etappidelt teenitud punktide järgi.

• Mäefinišiga etappidel (Viljandi, Suure Munamäe) fikseeritakse lõpuprotokollis kõik võistlejad oma koha ja punktidega. Kõik kohad võetakse ükshaaval.

• Grupifinišiga etappidel (Elva, Tallinn) fikseeritakse lõpuprotokollis oma koha ja punktidega 12 distantsi esimest võistlejat. Ülejäänud võistlejate puhul lähtutakse põhimõttest, et ühes grupis finišeerunud võistlejad jagavad omavahel selles grupis välja antud kohtasid ja punkte. Grupi liikmeks loetakse võistleja juhul, kui tema kaotus eessõitjale on väiksem kui 3 sekundit. Näiteks, kui toimub suur grupifiniš etapi võidu peale 50 ratturiga grupis, siis 12 esimest saavad oma koha ja punktid. Ülejäänud jäävad aga jagama 13.-50. kohta, jagades omavahel võrdselt ära 13.-50. koha punktid. Saadav punktisaak ümardatakse täisarvuliseks lähtuvalt matemaatika reeglitest.

15.2. Kui grupifiniši põhimõttel peetaval etapil ei mahu naiste absoluutarvestuse võitja esimese 12 finišeeruja sekka, siis selgitatakse naiste absoluutarvestuse võitja fotofiniši abil järgnevate finišeerujate seast välja. See mõjutab aga ainult konkreetse etapi poodiumitseremooniat, sarja koondarvestusse saab ta siiski oma finišigrupiga võrdsed punktid.

15.3. Individuaalses sarja koondarvestuses lähevad arvesse kolm suurimat sarja etappidelt samalt distantsilt teenitud punktisummat, üks madalaim punktisumma elimineeritakse. Juhul kui võistleja pole finišeerinud kõigil sarja etappidel, on elimineeritavaks nõrgimaks tulemuseks mitte osaletud või katkestatud etapp. Koondprotokollide koostamisel viiakse nõrgima tulemuste elimineerimine läbi nii, et kõigi võistlejate ühte madalaimat punktisummat ei arvestata alates 3. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest.

15.4. Igal distantsil peetakse eraldi distantsi absoluutarvestust. Punkte väljastatakse vastava distantsi absoluutarvestuse protokolli alusel, vanuseklasside arvestus selgitatakse sellest absoluutarvestuse protokollist vastava vanuseklassi võistlejate eraldamise teel. Punktide võrdsuse korral võetakse paremusjärjestuse selgitamisel aluseks sarja osavõistlustelt saadud esimeste kohtade arv, võrdsuse jätkumisel teiste kohtade arv, seejärel kolmandate kohtade arv jne. Hüpoteetilises olukorras, kus võrdsus säilib ka peale kõikide kohtade läbi vaatamist, otsustab viimase etapi tulemus.

15.5. Võistkondlikku firmade ja klubide arvestusse lähevad igalt etapilt kolmed kõrgeimad võistkonna liikmete poolt teenitud individuaalsed punktid, sõltumata sellest, milliselt distantsilt või millise vanuseklassi võistleja poolt need saadud on. Vähema kui kolme tiimi liikme lõpetamise korral loevad kõigi lõpetanud tiimiliikmete punktid.

15.6. Punkte väljastatakse absoluutarvestuse protokolli alusel igal sõidul eraldi. Alljärgnevalt punktitabel. Kui võistlejatel on võrdsed punktisummad, määratakse hooaja paremusjärjestus nende võistlejate parimate etapi kohtade võrdluse alusel kahanevas järjekorras, kuni leitakse erinevus, arvestades, et parem koht määratakse rohkem kõrgemate punktidega finiššeerinud võistlejale.

Koht Punktid
Pikk Lühike Noorte
1 500 300 100
2 460 280 95
3 440 270 90
4 420 260 85
5 400 250 80
6 390 245 78
7 380 240 76
8 370 235 74
9 360 230 72
10 355 228 71
11 350 226 70
12 345 224 69
13 344 222 68
14 343 221 67
+1 koht -1 punkt -1 punkt -1 punkt

15.7. Esialgsed etapitulemused avaldatakse esimesel võimalusel peale võistlust sarja ametlikul koduleheküljel maanteekarikasari.ee. Esialgsetes tulemustes esineda võivate vigade, kaasvõistlejate ebasportliku käitumise või muu analoogse suhtes on osalejatel õigus esitada täpsustusi ja proteste 3 võistlustele järgneva päeva jooksul, esitades need e-posti teel juhendi punktis 21.2 toodud aadressidele lähtuvalt kaebuse liigist. Esialgsed tulemused on esialgsed, sest neid võidakse korrigeerida vastavalt võistlejate või kohtunikebrigaadi poolsetele tähelepanekutele.

15.8. Võistlejate poolsed tähelepanekud vaadatakse läbi ja lõplikud etapi protokollid avaldatakse võistluste kodulehel maanteekarikasari.ee ja teistes asjast huvitatud portaalides hiljemalt 3. võistlusjärgsel päeval. Peale lõplike protokollide avaldamist laekunud proteste enam ei rahuldata ja tulemusi ei muudeta, isegi kui protokollis leidub varem märkamata jäänud vigu. Kui võistlejal tekib kahtlus, et tema tulemus ei pruugi olla õige, on tal õigus nõuda tulemuste üle vaatamist vaid kuni lõplike tulemuste avaldamiseni - lõplikud etapi tulemused on lõplikud.

15.9. Peale lõplike etapitulemuste avaldamist avaldatakse koheselt ka etapijärgsed koondarvestuse tulemused. Koondarvestuse protokollis esineda võivate vigade osas on võistlejatel võimalik esitada täpsustusi terve hooaja vältel, ent mitte hiljem kui 7 päeva peale sarja viimase osavõistluse toimumist. Sarja koonsarvestuse tulemused kuulutatakse lõplikeks 7 päeva peale sarja viimase osavõistluse toimumist ning nende alusel toimub sarja koondarvestuse autasutamine.

15.10. Pikal sõidul peale võitja finiššeerimist ei lubata uuele ringidele minemist, ning finiššeerimisel arvestatakse miinusringe.

16. AUTASUSTAMINE ETAPPIDEL 

16.1. Auhinnatseremoonia algab ca 30 minutit peale sportsõidu võitja finišeerimist.

16.2. Etappide autasustamine viiakse läbi esialgsete võistlustulemuste põhjal. Juhul kui protokolle hilisemalt korrigeeritakse, siis mõjutab see ainult sarja koondarvestuse punkte. Etapil väljastatud auhindu ringi ei tõsteta.

16.3. Autasustatavatele on autasustamisel osalemine auhinna kättesaamiseks kohustuslik - hilisemat auhindade väljastamist ei toimu. Autasustamisele ilmumata jätmisega loobub võistleja oma auhinnast.

16.4. Etappidel autasustatakse ainult absoluutarvestuse parimaid. Vanuseklasside parimaid etappidel ei autasustata, sest grupiaegade ja grupikohtade süsteemist tulenevalt on vanuseklasside võistlus orienteeritud hooaja koondarvestusele.

16.5. Etappide autasustamine grupisõidu etappidel viiakse läbi alljärgnevalt

• Pikal sõidul autasustatakse poodiumil medali ja Henkell vahuveiniga absoluutarvestuse 12 kiireimat ratturit. Esimest kuut autasustatakse ka rahalise auhinnaga (1. koht 200€, 2. koht 150€, 3. koht 100€, 4. koht 50€, 5. koht 50€, 6. koht 50€) ning 7-12. kohta medaliga.
• Lühikesel sõidul autasustatakse poodiumil medali ja Henkell vahuveiniga absoluutarvestuse 12 kiireimat meesratturit ja 6 kiireimat naisratturit.
• Noortesõidul autasustatakse poodiumil medali ja alkoholivaba Henkell vahuveiniga absoluutarvestuse 12 kiireimat meesratturit ja 6 kiireimat naisratturit.
 

17. AUTASUSTAMINE SARJA KOKKUVÕTTES

17.1. Sarja koondautasustamine toimub eraldi üritusena koos teiste Filter Spordisarjade autasustamisega. Poodiumitseremoonia täpne aeg ja koht teatatakse vähemalt 2 nädalat ette.

17.2. Autasustamisel osalemine on auhinna kättesaamiseks kohustuslik. Juhul kui medalistil autasustamisel osaleda pole võimalik, võib auhinda vastu võtma tulla tema treener või esindaja, ent hilisemat auhindade väljastamist ei toimu.

17.3. Absoluutarvestuses autasustatakse karika ja esemelise auhinnaga sarja absoluutarvestuses pika sõidu 6 parimat meest ja lühikese ning noortesõidu 6 parimat meest ja 3 parimat naist.

17.4. Vanuseklasside arvestuses autasustatakse medaliga sarja kokkuvõttes kõikide distantside avatud vanuseklasside kolme parimat.

PS! Vanuseklassi auhind antakse välja vaid juhul kui sportlane on finišeerunud vähemalt kahel sarja etapil. Kuigi üksik juhuslik osalemine võib tagada mõnes nõrgema konkurentsiga vanuseklassis ka hooaja koondarvestuse poodiumikoha, siis tuleb mõista, et Filter Maanteekarikasarja hooaja koondmedal on saavutusmedal, mida ei väljastata üksiku juhusliku finišeerumise eest. Poodiumikoha sportliku väärtuse tagamiseks autasustatakse koondarvestuse medaliga vaid neid sportlaseid, kes on medali välja teenimiseks finišeerunid minimaalselt kahel sarja etapil.

17.5. Võistkondlikus arvestuses autasustatakse sarja kokkuvõttes auhinnameene ja sümboolse auhinnaga kolme parimat firmade ja klubide arvestuse tiimi.

18. LIIDRISÄRGID

18.1. Filter Maanteekarikasarjas on kasutusel neli auhinnasärki: sinine, kollane, roosa ja valge. Särgid jagatakse koondpunktiarvestuse alusel.

• sinine särk on Filter Maanteekarikasarja valitseva võitja meistrisärk
• kollane särk on Filter Maanteekarikasarja absoluutarvestuse liidri särk
• roosa särk on Filter Maanteekarikasarja naiste absoluutarvestuse liidri särk
• valge särk on Filter Maanteekarikasarja noortesõidu liidri särk.

18.2. Särgid antakse omanikele üle etapi sekretariaadis vahetult enne sarja osavõistluse starti ning nendega kaasneb õigus startida stardilindi eest.

18.3. Igale unikaalsele liidrisärgi kandjale väljastatakse korraldaja poolt üks sama värvi liidrisärk. Juhul kui võistleja säilitab särgi kandmise õiguse ka omistamisest järgnevatel etappidel, siis peab ta kandma juba varasemalt väljastatud liidrisärki.

18.4. Liidrisärgi kandja peab hoolitsema, et liidrisärk näeks esinduslik välja. Kui eelmistelt etappidelt omistatud liidrisärk on purunenud, maha ununenud või lootusetult määrdunud, siis on võistlejal õigus küsida sekretariaadist kordussärki.

18.5. Juhul kui koondprotokolli järgne särgi omanik etapil ei stardi, siis sellel osavõistlusel seda värvi särki välja ei anta.

18.6. Juhul kui juhendi järgselt kuulub ühele ja samale startijale nii kollane kui ka sinine liidrisärk, siis peab sportlane kandma kollast liidrisärki ning sinine särk sellel etapil ei stardi.

18.7. Sarja esimesel etapil väljastatakse ainult Filter Maanteekarikasarja valitseva võitja meistrisärk.

18.8. Särgi kandmine on selle juhendijärgsele omanikule kohustuslik ning neid tuleb kanda koos võistlusnumbriga.

18.9. Täiendavate sponsorlogode või kirjade liidrisärgile lisamine on lubatud vaid Filter Maanteekarikasarja korraldaja eriloaga. Omaalgatuslik särgi kujunduse muutmine on keelatud.

18.10. Varasematel etappidel ja hooaegadel väljastatud, samuti kingitud, ostetud või laenatud liidrisärkide kandmine on Filter Maanteekarikasarja etappidel keelatud. Tunnussärki võib kanda ainult selle juhendi järgne valdaja.

19. MUU INFORMATSIOON

19.1. Võistlus viiakse läbi vastavalt UCI võistlusmäärustikule, EJL võistlusreglemendile ja käesolevale juhendile.

19.2. Võistlusel osalemiseks ei ole kohustuslik omada võistlejalitsentsi.

19.3. Noorsportlased, kellele kehtivad EJL 2024 vanuseklassilised ülekandepiirangud on kohustatud järgima võistlusreglemendis määratud ülekandepiiranguid.

19.4. Kaasvõistleja lükkamine on keelatud. Tagant lükkamist karistatakse kohtunikekogu poolt hoiatuse, rahatrahvi või nii lükkaja, kui lükatava võistleja diskvalifitseerimisega.

19.5. Osavõtt toimub omal vastutusel. Starti asumisega kinnitab võistleja, et on kursis võistlusjuhendiga ning aktsepteerib kõike seal sätestatut, omab võistlemiseks sobilikku tervislikku seisundit ning on teadvustanud endale rattaspordiga kaasnevaid riske. Õnnetuse korral katab iga võistleja tekkinud kahjud ise korraldajale mistahes kahjunõudeid esitamata.

19.6. Kuigi võistlustrassil on võistlejate liikumine reguleerijate abil muu liikluse suhtes prioriseeritud, pole enamik rajast autoliiklusele suletud. Ratturid on ka ise kohustatud kandma hoolt oma turvalisuse eest ning juhinduma liiklusseadusest. Ilma politsei või turvatöötajate poolse eskordita võistlejad peavad liikuma eranditeta sõidutee parempoolses servas!

19.7. Kiivri kandmine on eranditeta kohustuslik.

19.8. Finišijoone korduv ületamine on keelatud. Mitmekordsel finišijoone ületamisel on kohtunike kogul õigus võistlejat distsiplineerida UCI võistlusmääruste alusel.

19.9. Võistlustel osalejad peavad lugu puhtast ja ausast spordist. Võistlustel kehtivad Eesti dopinguvastased reeglid ja SA Eesti Antidopingul on õigus läbi viia dopingukontrolli kõikide osalejate seas. Täpsem info on leitav www.antidoping.ee/sportlasele/harrastajatele/

19.10. Force Majeure – loodusstiihiate, viirusepideemiate ja muude korraldajast mitteolenevatel põhjustel tekkinud tõrgete puhul võidakse programmis teha muudatusi või üritus ära jätta. Force Majoeure´st tingitud üksiku etapi ära jäämise korral stardimaksu ei tagastata. Vääramatust jõust tingitud terve hooaja ära jäämise korral kantakse aga osalejate registreeringud edasi järgmisele hooajale.

19.11. Registreerumisel kantakste võistleja e-posti aadress AeroBike andmebaasi ning uudiskirja nimekirja. Osaleja meelespea kirjast loobuda pole võimalik. Küll aga on võimalik soovi korral end edaspidiste uudiskirjade saajate nimekirjast eemaldada.

19.12. Võistlustel osaleja peab arvestama, et osaleb avalikul üritusel. Osaleja nimi kantakse stardi ja finišiprotokolli ning samuti võib ta sattuda võistluste fotograafi poolt tehtavasse galeriisse. Võistleja ei saa ennast neist avalikest andmebaasidest eemaldada.

19.13. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu ning peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta.

20. LISAINFO JA TAGASISIDE ANDMINE

20.1. Filter Maanteekarikasarja koduleht ning ametlik infoallikas on maanteekarikasari.ee. Juhul kui erinevates portaalides on üleval mõnes nüansis erinev info, siis kehtib võistluste ametlikul kodulehel olev info.

20.2. Kontaktid tagasiside andmiseks

  • Vead protokollides - See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
  • Üldorganisatoorsed küsimused ja ettepanekud - See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

20.3. Kohtunike tööd ja reglementi puudutavad küsimused ning protestid kaasvõistlejate määrusvastase käitumise osas palume saata antud etapi peakohtunikule.

21. KORRALDAJA

Filter Maanteekarikasarja korraldaja on MTÜ AeroBike Cycling Agency.