Filter Temposarja võitja 2008 - André Aduson!

André võitis Filter Temposarja, toonase nimega AeroBike.ee Temposõidu Karikasarja hooajal 2008. Järgnevalt temaga 2012. aasta oktoobris tehtud võidule tagasivaatav intervjuu ning allpool lisaks märtsis 2018 võidu 10. aastapäeva intervjuu.

Kui tähtsaks peate Filter Temposõidu Karikasarja üldvõitu oma senises karjääris - kas sarja esikoht mõjutas Teie karjääri kulgu?
Kuna sari kestab kevadest suve lõpuni, siis peab olema kogu hooaja stabiilselt heas vormis, et seda võita ja see teeb ka sarja võitmise raskemaks. Kindlasti tore võit, mis jääb meelde. 2008. aasta üldvõit oli niivõrd raske, et järgmisel hooajal ma enam võidu sõita ei jaksanud (nali).

Milline seik on Teile enim mällu sööbinud?
Paarissõit koos Ervin Korts-Lauriga, kus näitasime keskmist kiirust 49,8 km/h.

Kui tähelepanelikult jälgite Filter Temposõidu Karikasarja ümber toimuvat? Kas hoiate end sarja tegemistega aktiivselt kursis?
Uudistest ikka loen.

Millises eluvaldkonnas end teostate ehk kuidas leiva lauale toote?
Töötan Spordiklubis CFC treenerina ja üritan anda endast parima, et meil oleks järelkasvu rattaspordis.

Kas ja miks soovitaksite tänastel noor- ja harrastussportlastel Filter Temposõidu Karikasarjas osaleda?
Kindlasti soovitan, kuna temposõit on üks kannatuste rada algusest lõpuni ja selleks, et seda hästi sõita, on vaja enda võimeid tundma õppida. Noorsportlaste puhul pannakse ikka stardist "sajaga" minema ja seejärel tempo langeb. Temposõidu puhul on iga pisiasi tähtis. Kuidas stardist hoog üles võtta, kuidas ühtlast kiirust hoida, missugune on kehaasend jne.

Teie sõnum rattarahvale!
Rattasõit võib olla kohati paganama raske, aga vaatamata sellele on tegemist ilusa ja nauditava alaga. Mina austan kõiki, kes ratta selga istuvad.

 

Märts 2018 - võidu 10. aastapäeva intervjuu

Teie olete Filter Temposõidu Karikasarja esimese hooaja üldvõitja. Mis kümne aasta tagusest ajast meenub?
Üldvõit! Hooaja alguses oli enesetunne hea, võis võidu sõita, hooaja teine pool oli paras kannatamine. Kindlasti ka kiire paarissõit koos Ervin Korts-Lauriga.

Miks olete nüüd võistlusspordist tagasi tõmbunud?
Töötan treenerina CFC Spordiklubis ja kahel rindel ei ole soovi võidelda.

Milline on Teie hinnangul Filter Temposõidu Karikasarja ja Filter Maanteekarikasarja roll Eesti rattakalendris?
Vaadates võistluskalendrit, siis maanteeratta võistluste arv võrreldes maastikuratta võistlustega on oluliselt kahanenud. Minu hinnangul on tegemist kvaliteetsete võistlussarjadega ja maanteeratta võidusõitude kohapealt on mõlemad võistlussarjad olulised.

Kas temposõitu peaks rattaringkondades rohkem väärtustama?
Eraldistart on kindlasti raske rattaspordi distsipliin ja paljudele see ei meeldi. Noorsportlaste jaoks on eraldistart oluline, kuna seda sõites õpib väga hästi enda individuaalseid võimeid tundma. Väärtustama peab, ületähtsustada ei tohi.

Sel aastal on koos finaaliga kavas seitse etappi. Teie võiduaastal oli aga 12 etappi. Kas võistlusi võiks olla rohkem või on see optimaalne arv?
Arvan, et seitse etappi on piisav.

Temposõit tundub olevat ehteestlaslik ala, mis nõuab suurt pingutamist ja kannatamist ning tuima töö tegemist. Eraldistardis saadab tavaliselt edu suurema kondiga rattureid. Kas see sobib meile paremini kui grupisõit?
Arvan, et see ei ole nii. Hea rattur saab mõlemal distsipliinil hakkama.

Mulle on kõrvu jäänud, et Eesti noored ratturid ei kipu nii usinalt Prantsusmaale amatööriks minema kui omal ajal näiteks Jaan Kirsipuu ja Rein Taaramäe. On sel jutul tõepõhi all?
Hetkel on meil amatööridena välisklubides sõitmas kümmekond mees- ja kaks naissportlast. Tundub, et soov sõita amatöörklubides on natukene tagasihoidlikum küll. Loodetavasti on neil noortel, kes välismaal sõidavad, soov saada profiks. Häid noori on juunioride vanuseklassist peale tulemas ja usun, et lähiaastatel on meil seis ilusam.