FILTER TEMPOSARI VÕISTLUSJUHEND RATTURILE 2020
TALLINNA MV JALGRATTURITE TEMPOSÕIDUS

1. SISUKORD 

1. SISUKORD
2. SARJA EESMÄRK JA SUUNITLUS
3. KALENDER JA DISTANTSID 2020
4. ETAPPIDE AJAKAVA
5. VANUSEKLASSID
6. FIRMADE JA KLUBIDE ARVESTUS
7. RATTAKLASS
8. VÕISTLUSFORMAAT
9. STARTIMISE KORD
10. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU
11. OSALUSTASU SISALDAB
12. VÕISTLUSNUMBRID JA AJAVÕTUKIIBID
13. OSALEJATE TOITLUSTAMINE JA PRÜGIMAJANDUS
14. TEHNILINE ABI
15. MEDITSIINILINE ABI
16. KARISTUSED
17. PAREMUSJÄRJESTUSE SELGITAMINE
18. TULEMUSTE AVALDAMINE
19. AUHINNAPROGRAMM KULLAPADA
20. AUTASUSTAMINE SARJA KOKKUVÕTTES
21. AUTASUSTAMINE TALLINNA MV ARVESTUSES
22. LIIDRIKOMBINESOONID
23. MUU INFORMATISOON
24. LISAINFO JA TAGASISIDE ANDMINE
25. KORRALDAJA

2. SARJA EESMÄRK JA SUUNITLUS

• Pakkuda võimalust harrastada temposõitu suvisel hooajal.
• Hoida elus ja arendada edasi Eesti vanimat rattasarja ja temposõidu traditsioone ning tuua ala juurde uusi harrastajaid.
• Selgitada käesoleva 2020 hooaja Tallinna meistrid jalgratturite temposõidus.
• Olla kvaliteetseima korraldusega temposõidu võistlussari regioonis.
• Sari on suunatud igal tasemel rattaspordiga tegelevatele inimestele - noorratturitele, eliitratturitele, seenioritele, harrastajatele jne.
 

3. KALENDER JA DISTANTSID 2020

EtappKuupäevDistantsDistsipliinKoht
1. etapp 31.05.2020 20 km Eraldistart Kose-Risti, start uuel 2+2 Tartu maanteel
2. etapp 07.06.2020 20 km Eraldistart Aruküla, start Aruküla raudteejaama juurest
3. etapp 14.06.2020 25 km Eraldistart Kiili, start Kiili Gümnaasiumi eest
4. etapp 21.06.2020 15 km Eraldistart Jüri, start Võsukese lasteaia eest
5. etapp 28.06.2020 14 km Eraldistart Viimsi, Lubja mäe all suures parklas

4. ETAPPIDE AJAKAVA

4.1. Kõigil Filter Temposarja etappide ajakava on alljärgnev.

11:00-12:30 - numbrite väljastamine ning startimine kindlaksmääratud stardiajal
12:30-13:30 - võistluskeskus lõpetab tegevuse
13:30-15:00 - numbrite väljastamine ning startimine kindlaksmääratud stardiajal
15:00-16:00 - võistluskeskus lõpetab tegevuse
16:00-17:30 - numbrite väljastamine ning startimine kindlaksmääratud stardiajal
18:15 - ürituskeskus ja finiš suletakse, vajadusel tehakse lisastardid alates kell 18:30
 

5. VANUSEKLASSID

5.1. Individuaalset arvestust peetakse paralleelselt absoluutarvestuses ja vanuseklasside kaupa.

5.2. Võistkondlikku arvestust Filter Temposarjas ei ole.

5.3. Vanuseklassid määratakse sünniaasta järgi. Filter Temposarjas peetakse arvestust alljärgnevas tabelis väljatoodud vanuseklassides.

Meeste vanuseklassidMeeste sünniaastad Naiste vanuseklassidNaiste sünniaastad
M-U13 2008 - 2009   N-U13 2008 - 2009
M-U15 2006 - 2007   N-U15 2006 - 2007
M-U17 2004 - 2005   N-U17 2004 - 2005
M-U19 2002 - 2003   N-U19 2002 - 2003
M-U23 1998 - 2001   N-U23 1998 - 2001
M-U30 1991 - 1997   N-U30 1991 - 1997
M30 1986 - 1990   N30 1986 - 1990
M35 1981 - 1985   N35 1981 - 1985
M40 1976 - 1980   N40 1976 - 1980
M45 1971 - 1975   N45 1971 - 1975
M50 1966 - 1970   N50 1966 - 1970
M55 1961 - 1965   N55 1961 - 1965
M60 1956 - 1960   N60 1956 - 1960
M65 1951 - 1955   N65 1951 - 1955
M70 1946 - 1950   N70 1946 - 1950
M75 1941 - 1945   N75 1941 - 1945
M80 1936 - 1940   N80 1936 - 1940

6. FIRMADE JA KLUBIDE ARVESTUS

6.1. Eraldi võistkondlikku arvestust Filter Temposarjas ei ole. Küll aga on kõigil osalejatel võimalik oma koduklubi või ettevõtte nimi registreerimisel ära märkida ning seda kuvatakse protokollides koos võistleja nimega.

7. RATTAKLASS

7.1. Võistelda on lubatud järgmiste standardsete vaid inimjõul liikuvate ratastega: maanteeratas, mägiratas, temposõiduratas, käsiratas, linnaratas ja tõukeratas.

7.2. Elektrirataste või muu täiendava jõuallikaga varustatud rataste kasutamine on keelatud. Samuti on keelatud võistelda tandemite ja kondel kondel tüüpi jalgratastega. Ohutuse kaalutlustel on keelatud võistelda ka ilma piduriteta ratastega - trekiratas ja piduriteta fixgear ratas.

7.3. Erinevatele rattatüüpidele eriarvestust ei peeta. Võistlejad võistlevad võrdsetel alustel sõltumata kasutatavast rattatüübist.

8. VÕISTLUSFORMAAT

8.1. Eraldistart - osalejad lähetatakse rajale ühe kaupa 1 minutiliste intervallidega, kus iga rattur peab distantsi läbima kaasvõistlejatest eraldatult. Teiste tuules sõitmine on keelatud.

9. STARTIMISE KORD     

9.1. Filter Temposarjas starditakse alljärgneva korra alusel.

• Starditakse võistluskeskuses asuvalt stardipoodiumilt, ent võistleja soovi korral on lubatud startida ka stardipoodiumi eest maast.

• Startida tuleb selleks ettenähtud stardiajal! Juhul kui võistlejal ei õnnestu oma stardikellaajal startida, on võimalik registreerida uus stardikellaaeg päeva lõppu, mil on vabu aegu. Uue stardikellaaja otsustab sarja peakohtunik. 

10. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU

10.1. Registreerimine etappidele toimub kas eelregistreerimise teel läbi www.aerobike.ee portaali registreerimismooduli või üritusel kohapeal sularahas.

10.2. Hooajal 2020 kehtivad osalustasud on alljärgnevad.

HinnavoorudTäiskavanud Noored Hinnavooru lõpp
Hind Škoda Rattalaadal 75€  55€ 19.10.2019
Terveks sarjaks jõuluvoor 80€  60€ 31.12.2019
Terveks sarjaks kevadvoor 100€  75€ 15.04.2020
Eelregistreerimine etapiks 18€ 13,5€ Ürituspäevaga sama nädala reedel
Kohapeal etapiks 20€ 15€ Kuni registratuuri sulgemiseni

10.3. Noorteks loetakse vanuseklasside M/N-U19 ja nooremate klasside võistlejaid.

10.4. Üritusel kohapeal on võimalik registreeruda ainult sularahas ning antud päeval toimuvale etapile.

10.5. Eelregistreerimist ehk soodushinnaga registreerimist pole võimalik sõltumata osalemata jätmise põhjusest tühistada ega asendada järgmise osavõistluse registreerimisega, samuti pole võimalik ringi registreerida teise osaleja nimele.

10.6. Võistluse nominaalseks osalustasuks on kohapeal registreerimise hind. Kohapeal registreerides puudub mittestartimise risk. Eelregistreerimisega kaasneb aga paratamatult oht, et elu võib plaane muuta ning ei õnnestugi osalema tulla. Kompenseerimaks seda riski, pakutakse eelregistreerumisel allahindlust. Mida pikemalt ette registreerida, seda suurem on risk, et midagi võib vahele tulla ning seda suurem on ka allahindlus! Eelnevast lähtuvalt palume võistlejatel mõista, et eelkirjeldatud põhjusel sooritatud registreerimise osalustasu ei tagastata ega kanta järgmistele osavõistlustele edasi sõltumata osalemata jätmise põhjusest.

11. OSALUSTASU SISALDAB

• Tähistatud ja reguleerijatega julgestatud rada
• Ajavõttu ja tulemust protokollis
• Hooajanumbreid, mis väljastatakse esmakordsel sarjas osalemisel, kordusnumbrite väljastamine on tasuline
• Arstiabi kättesaadavust ürituskeskuses
• Auhindasid poodiumikohtadele hooaja kokkuvõttes
• Päevajuhti stardipaigas
• Pilte võistlusjärgselt
• Pudel karastusjooki peale finišit
 

12. VÕISTLUSNUMBRID JA AJAVÕTUKIIBID

12.1. Ajavõtu ja kohtunike töö tarbeks kasutatakse Filter Temposarjas võistlusnumbrit ja ajavõtukiipi.

12.2. Kui võistleja osaleb sarjas esimest korda - kas avaetapil või mõnel järgneval osavõistlusel, väljastatakse talle sekretariaadist võistlusmaterjalide komplekt, mis sisaldab võistlusnumbrit ja ajavõtukiipi. Tegu on hooaega läbivate materjalidega, mis kehtivad sarja kõikidel etappidel.

12.3. Esimene hooajanumber on võistlejale tasuta, ajavõtukiibi eest tuleb võistlejal tasuda aga  20€ tagatisraha, mis hooaja lõpus kiibi tagastamise korral võistlejale tagastatakse. Juhul kui võistleja on järgmiseks etapiks oma hooajanumbri kaotanud või koju jätnud, on võimalik soetada dublikaatnumber hinnaga 3€. Juhul kui võistleja on oma hooajakiibi järgmiseks etapiks ära kaotanud või koju unustanud, siis peab ta laenutama dublikaatkiibi, mille eest tuleb taaskord tasuda tagatisraha 20€.

12.4. Võistlusnumber tuleb kinnitada võistleja selja alaosale keskmise tasku peale nii, et see oleks tagant vaadates selgelt loetav. Ajavõtukiip kinnitatakse ümber võistleja parema jala vahetult kinga kohale. Numbri valesti paigutamise või kiibi mitte kandmise tõttu tuvastamata jäänud võistlejatele tulemust lõpuprotokollis ei garanteerita.

12.5. Originaaldisainiga numbri kasutamine on kohustuslik. Muudelt võistlustelt pärinevate või ise joonistatud numbrite kasutamine on keelatud isegi kui number arvuliselt ühtib võistleja hooajanumbriga.

13. OSALEJATE TOITLUSTAMINE JA PRÜGIMAJANDUS

13.1. Filter Temposarjas korraldajate poolt võistlejatele toitlustamist organiseeritud ei ole.

13.2. Rajal ei ole korraldaja poolt üles seatud pürgitsoone. Prügi maha viskamine rajal on rangelt keelatud - prügi maha visanud võistleja diskvalifitseeritakse.

13.4. Ürituskeskuses on jäätmete sorteerimiseks loodud vastavalt märgistatud prügikotid, mis asetsevad soojendustelgi läheduses.

14. TEHNILINE ABI 

14.1. Korraldaja ei taga varuosi ega tehnilist abi trassil. 

15. MEDITSIINILINE ABI

15.1. Esmase meditsiinilise abi tagab ürituskeskuses olev meedik.

16. KARISTUSED

16.1. Karistusi kohaldatakse vastavalt käesolevale juhendile, UCI võistlusmäärustikule ja EJL võistlusreglemendile.

16.2. Trassil prügi maha viskamine on rangelt keelatud - prügi maha visanud võistleja diskvalifitseeritakse.

17. PAREMUSJÄRJESTUSE SELGITAMINE

17.1. Protokoll koostatakse võistlusmaa läbimiseks kulunud aegade põhjal, sarja kokkuvõttes aga etappidelt teenitud punktide järgi.

17.2. Sarja koondarvestuses lähevad arvesse neli suurimat sarja etappidelt teenitud punktisummat, kõige madalam punktisumma elimineeritakse. Juhul kui võistleja pole finišeerinud kõigil sarja etappidel, on elimineeritavaks nõrgimaks tulemuseks mitte osaletud või katkestatud etapp. Koondprotokollide koostamisel viiakse nõrgima tulemuse elimineerimine läbi nii, et kõigi võistlejate ühte madalaimat punktisummat ei arvestata alates 3. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest.

17.3. Individuaalseid punkte jagatakse meestele meeste ja naistele naiste absoluutarvestuse protokolli alusel. Vanuseklasside arvestus selgitatakse absoluutarvestuse protokollist vastava vanuseklassi võistlejate eraldamise teel.

17.4. Punkte jagatakse etappidel meeste ja naiste absoluutarvestuse protokolli alusel. Alljärgnevalt punktitabel.

Eraldistardi etappidel
KohtPunktidKohtPunktid
1. 300+100 11. 290
2. 299+60 12. 289
3. 298+40 13. 288
4. 297+30 14. 287
5. 296+20 15. 286
6. 295+10 16. 285
7. 294+8 17. 284
8. 293+6 ... ...
9. 292+4 n≤300 300-(n-1)
10. 291+2 n>300 1
*Kus n on võistleja koht

18. TULEMUSTE AVALDAMINE

18.1. Esialgsed tulemused avaldatakse esimesel võimalusel, ent mitte hiljem kui võistluspäevale järgneval päeval võistluste ametlikul koduleheküljel www.aerobike.ee

18.2. Esialgsetes tulemustes esineda võivate vigade, kaasvõistlejate ebasportliku käitumise või muu analoogse suhtes on osalejatel õigus esitada proteste 6 võistlustele järgneva päeva jooksul. Protestid tuleb esitada e-posti teel juhendi punktis 24. toodud aadressidele lähtuvalt kaebuse liigist.

18.3. Lõplikud protokollid avaldatakse võistluste kodulehel www.aerobike.ee ja teistes asjast huvitatud portaalides hiljemalt 7 päeva peale võistluse toimumist.

18.4. Peale lõplike protokollide avaldamist laekunud proteste enam ei rahuldata ning tulemusi ei muudeta.

19. AUHINNAPROGRAMM KULLAPADA

19.1. Kullapada kujutab endast Filter Temposarja auhinnaprogrammi, mille raames autasustatakse võistlejaid, kes on finišeerunud ühel ja samal alal - rattasõidus või jooksus - kõikidel sarja etappidel. Programmi nominentide vahel loositakse hooaja lõpus välja suuremaid ja väiksemaid auhindu. 

19.2. Topelt auhindu ei väljastata - isegi kui võistleja on finišeerunud kõigil osavõistlustel nii jooksus kui rattasõidus, siis saab ta loosikasti ikkagi ainult ühe sedeli.

19.3. Finišeerumisena lähevad arvesse vaid korrektselt finišiprotokollis tulemusega fikseeritud osalemised. Registreeritud, kuid starti tulemata jäetud või starditud, ent katkestatud etapid arvesse ei lähe.

19.4. Kullapaja nimelise auhinnaprogrammi laureaatide autasutamine toimub sarja koondarvestuse auhinnatseremoonia raames. Autasustamisel osalemine on auhinna saamiseks kohustuslik. Juhul kui võistlejal autasustamisel osaleda pole võimalik, võib auhinda vastu võtma tulla tema treener või esindaja, ent hilisemat auhindade väljastamist ei toimu.

20. AUTASUSTAMINE SARJA KOKKUVÕTTES

20.1. Sarja koondautasustamine toimub eraldi üritusena peale hooaja lõppu. Poodiumitseremoonia täpne aeg ja koht teatatakse vähemalt 2 nädalat enne ürituse toimumist. Hooaja 2020 koondautasustamise tseremoonia toimub 26. septembril Ülemiste CityStock konteinerlaos!

20.2. Autasustamisel osalemine on auhinna kättesaamiseks kohustuslik. Juhul kui medalistil autasustamisel osaleda pole võimalik, võib auhinda vastu võtma tulla tema treener või esindaja, ent hilisemat auhindade väljastamist ei toimu.

20.3. Absoluutarvestuses autasustatakse auhinnameene ja rahalise või esemelise auhinnaga kuut parimat meest ning kolme parimat naist.

20.4. Vanuseklasside arvestuses autasustatakse sarja kokkuvõttes auhinnameene ja sümboolse auhinnaga kõikide vanuseklasside kolme parimat sportlast.

21. AUTASUSTAMINE TALLINNA MV ARVESTUSES

21.1. Sarja absoluutse koondarvestuse kiireimale mehele ja kiireimale naisele omistatakse ka Tallinna meistri tiitel. Lisaks autasutatakse Tallinna oma vanuseklassi meistri tiitliga ka järgmiste võistlusklasside kiireimaid mees- ja naissportlaseid: M/N U-23, M/N U-19, M/N U17, ja M/N U-15.

21.2. Tallinna meistreid autasustatakse Tallinna linna poolse meistrimedaliga.

21.3. Tallinna MV autasustamine toimub koos Filter Temposarja koondautaustamisega.

22. LIIDRIKOMBINESOONID

22.1. Filter Temposarjas on kasutusel neli auhinnakombinesooni: sinine, kollane, roosa ja valge.

• sinine kombinesoon on Filter Temposarja valitseva võitja meistrikombinesoon, mis väljastatakse sarja üldvõitjale terveks järgmiseks hooajaks
• kollane kombinesoon on Filter Temposarja absoluutarvestuse liidri kombinesoon
• roosa kombinesoon on Filter Temposarja naiste absoluutarvestuse liidri kombinesoon
• valge kombinesoon on Filter Temposarja noortearvestuse liidri kombinesoon, mis omistatakse absoluutarvestuses kõrgeimat positsiooni omavale U19 või noorema vanuseklassi võistlejale
 

22.2. Kombinesoonide kandmine on nende juhendi järgsetele omanikele startimise korral kohustuslik. Kombinesoonid antakse omanikele üle etapi sekretariaadis vahetult enne sarja osavõistluse algust.

22.3. Igale unikaalsele liidrikombinesooni kandjale väljastatakse korraldaja poolt üks sama värvi kombinesoon. Juhul kui võistleja säilitab kombinesooni kandmise õiguse ka omistamisest järgnevatel etappidel, siis peab ta kandma juba varasemalt väljastatud kombinesooni.

22.4. Liidrikombinesooni kandja peab hoolitsema, et kombinesoon näeks esinduslik välja. Kui eelmistelt etappidelt omistatud kombinesoon on purunenud, maha ununenud või lootusetult määrdunud, siis on võistlejal õigus küsida sekretariaadist korduskombinesooni. 

22.5. Juhul kui juhendi järgselt kuulub ühele ja samale startijale nii kollane kui ka mõnd muud värvi liidrikombinesoon, siis peab sportlane kandma kollast kombinesooni, loovutades teise kombinesooni kandmisõiguse vastavas reitingus järgmist positsiooni omavale startijale. Erand siinkohal on sinine kombinesoon, mille kandmisõigus on ainult eelmise hooaja koondarvestuse võitjal.

22.6. Juhul kui juhendijärgne kombinesooni omanik etapil ei stardi, siis sellel osavõistlusel seda värvi kombinesooni välja ei anta.

22.7. Sarja esimesel etapi väljastatakse ainult sinist värvi liidrikombinesoon.

22.8. Kombinesooni tuleb kanda koos võistlusnumbriga.

22.9. Täiendavate sponsorlogode või kirjade liidrikombinesoonile lisamine on lubatud vaid Filter Temposarja korraldaja eriloaga. Omaalgatuslik kombinesooni kujunduse muutmine on keelatud.

22.10. Varasematel etappidel ja hooaegadel väljastatud, samuti kingitud, ostetud või laenatud liidrikombinesoonide kandmine on Filter Temposarja etappidel keelatud. Tunnuskombinesooni võib võistlusolukorras kanda ainult selle juhendijärgne valdaja.

23. MUU INFORMATISOON

23.1. Võistlus viiakse läbi vastavalt käesolevale juhendile, UCI võistlusmäärustikule ja EJL võistlusreglemendile.

23.2. Noorsportlased, kes omavad rattaliidu võistlejalitsentsi, peavad järgima võistlusreglemendis määratud ülekandepiiranguid.

23.3. Filter Temposari on rahvaspordiüritus - EJL võistlejalitsents ei ole osalemiseks kohustuslik. Starti on oodatud kõik soovijad.

23.4. Osavõtt toimub omal vastutusel. Starti asumisega kinnitab võistleja, et on tutvunud võistlusjuhendiga, omab võistlemiseks sobilikku tervislikku seisundit ning on teadvustanud endale rattaspordiga kaasnevaid riske. Õnnetuse korral katab iga võistleja tekkinud kahjud ise korraldajale mistahes kahjunõudeid esitamata.

23.5. Kuigi võistlustrassil on võistlejate liikumine reguleerijate abil muu liikluse ees prioritiseeritud, pole enamik rajast autodele suletud. Ratturid on ka ise kohustatud kandma hea oma turvalisuse eest ning juhinduma liiklusseadusest. Tee telgjoone ületamine ja kurvide lõikamine on rangelt keelatud!

23.6. Kiivri kandmine on eranditeta kohustuslik.

23.7. Rajal soojendamine on võistluse ajal keelatud.

23.9. Võistlustel osalejad peavad lugu puhtast ja ausast spordist. Võistlustel kehtivad Eesti dopinguvastased reeglid ja SA Eesti Antidopingul on õigus läbi viia dopingukontrolli kõikide osalejate seas. Täpsem info on leitav www.antidoping.ee/sportlasele/harrastajatele/

23.10. Force Majeure - loodusstiihiate, viirusepideemiate ja muude korraldajast mitteolenevatel põhjustel tekkinud tõrgete puhul võidakse programmis teha muudatusi või üritus ära jätta. Force Majeure´st tingitud võistluse ära jäämise korral stardimaksu ei tagastata!

23.11. Filter Temposarja peakohtunik on Kaja Remmelgas.

23.12. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu.

23.13. Peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta.

24. LISAINFO JA TAGASISIDE ANDMINE

24.1. Filter Temposarja koduleht ning ametlik infoallikas on www.aerobike.ee. Juhul kui erinevates portaalides on üleval mõnes nüansis erinev info, siis kehtib võistluste ametlikul kodulehel olev info.

24.2. Kontaktid tagasiside andmiseks

• Vead protokollides - indrek@toklnet.ee
• Kohtuniku tööd ja reglementi puudutavad küsimused ning protestid kaasvõistlejate määrusvastase käitumise osas - kaja.remmelgas@gmail.com
• Üldorganisatoorsed küsimused ja ettepanekud - aerobike@aerobike.ee
 

25. KORRALDAJA

Filter Temposarja korraldaja on MTÜ AeroBike Cycling Agency koostöös OÜ AeroBikega.