Uudised
Norman Vahtra võitis Filter Kuusalu Rattaralli

Filter Maanteekarikasarja kümnenda hooaja avaetapi, Filter Kuusalu 25. Rattaralli 83 km pikkuse põhidistantsi võitis Cycling Tartu liider Norman Vahtra, kes edestas sekundiga Gert Jõeäärt (CFC Spordiklubi), Gert Kivistikku (Hawaii Express Team) ja soomlast Joni Kanervat (Memil - CCN Pro Cycling).
Profiratturid Mihkel Räim (Israel Cycling Academy) ja Martin Laas (Team Illuminate) pidid leppima vastavalt 27. ja 91. kohaga. Cycling Tartu alustas võimsalt ka Filter Temposarja, pälvides kolmikvõidu järjestuses Vahtra, Peeter Pung ja Karl Arnold Vendelin.
Naistest oli Kuusalus kiireim kokkuvõttes 53. koha pälvinud Mae Lang (Tartu Ülikooli Akadeemiline Spordiklubi), kellele järgnesid Mathilde Manuela Nigul (CFC Spordiklubi) ja Krista Karing (RedBike Team). Lühikesel distantsil (42 km) moodustasid esikolmiku Karmo Kutser, Siim Häelm ja Virgo Neeme. Kõiki tulemusi saate vaadata siit.
Filter Maanteekarikasarja teine etapp toimub 20. mail, kui kavas on Elva 33. Rattapäev.

 
Filter Kuusalu Rattaralli stardinimekiri on muljetavaldav

Laupäeval algava Filter Maanteekarikasarja kümnenda hooaja avaetapp, Kuusalu 25. Rattaralli tõotab tulla tavapärasest kõrgetasemelisem. Kirja on end pannud Eesti selle hooaja edukaim tiim Cycling Tartu eesotsas Oskar Nisu ja Norman Vahtraga.
Kodustest konkurentidest kuuluvad favoriitide hulka kaks nädalat tagasi Vuelta a Castilla y Leonil etapivõiduni jõudnud Mihkel Räim (Israel Cycling Academy) ja Gert Jõeäär (CFC Spordiklubi).
Kahel viimasel aastal on Filter Kuusalu Rattaralli võit läinud piiri taha ja niimoodi võib juhtuda ka seekord. Nimelt on suurte jõududega väljas Soome klubid TWD-Länken ja Racebike-Focus ning lätlaste ZZK Team.
Võistluslinnak asub Kolga mõisa juures ning valida saab 83 ja 42 km pikkuste distantside vahel. Rada kulgeb mööda Lahemaa metsadevahelisi ja kurvilisi teid, läbides vanu külasid ja mõisasüdameid. Üldjoontes on tegemist tõusudeta rattaralliga, kuid see ei tähenda et rajaprofiili üldse ei oleks. Rada laskub viimasel kolmandikul Tsitre mäe kaudu Põhja-Eesti pankrannikust alla ning seejärel kerkib viimasel viiel kilomeetril uuesti üles. Pikk ja esmapilgul märkamatu tõus kulmineerub omanäolise mõõdukalt järsu mäetipufinišiga Kolga mõisa juures.

 
Filter Kuusalu Rattaralli tervisesõidul osalejad saavad abi ülikogenud treenerilt

Laupäeval toimuva Filter Maanteekarikasarja uue hooaja avaetapi, Kuusalu 25. Rattaralli tervisesõidu rühmajuhiks on kohaliku klubi treener Kaido Laas. Tegemist on mehega, kes pani Kuusalu Rattarallile aluse ning tunneb sealseid teid läbi ja lõhki. Laas on siiani Filter Kuusalu Rattaralli korraldamises aktiivselt kaasa löönud. Laas on väga kogenud treener ja harrastajad saavad temalt vajadusel kasulikke näpunäiteid.
Laas hakkas rattaga sõitma 1967. aastal. Kaks aastat hiljem valmis Pirita velotrekk ja Laas võitis esimestel seal peetud Eesti meistrivõistlustel noorte arvestuses 1 km paigaltstardiga sõidus kuldmedali.
Filter Maanteekarikasarja etappidel toimuvad tervisesõidud on mõeldud neile harrastajatele, kes ei otsi võistlusmomenti ja soovivad raja endale sobivas tempos läbida. Rühmajuht koordineerib seltskonna tööd, juhendab algajaid rattureid ja hoiab tempot jõukohasena. Tervisesõidule on oodatud ka mägiratast omavad rattasõbrad. Kuusalus läbitakse üheskoos 41,5 km ja start antakse kell 12.16.
Sel hooajal on Filter Maanteekarikasarja tervisesõitude rühmajuhtideks oma ala (mitte ainult rattavaldkonna) spetsialistid. Üllatusi on oodata ka järgnevatel etappidel!

 
Cycling Tartu pälvis Filter Temposõidu avaetapil kolmikvõidu

Filter Temposõidu 11. hooaja avaetappi valitses Cycling Tartu, kes pälvis Jüris peetud jõuproovil koguni kolmikvõidu! 15 km pikkuse distantsi läbis kiireimini Norman Vahtra ajaga 19.22,1, mis teeb keskmiseks kiiruseks 46,5 km/h. Tiimikaaslased Peeter Pung ja Karl Armold Vendelin kaotasid talle vastavalt 25,8 ja 50,2 sekundit.
Sarja valitsev üldvõitja Kert Martma (CFC Spordiklubi) oli neljas. Vahtra ületas ka aasta tagasi Mihkel Räime (Israel Cycling Academy) poolt püstitatud rajarekordi 17,1 sekundiga.
Naiste arvestuses võidutses kokkuvõttes 60. koha pälvinud Mae Lang, kelle keskmiseks kiiruseks kujunes 38,4 km/h. Teine-kolmas olid vastavalt Mathilde Manuela Nigul (CFC Spordiklubi) ja Krista Karing. Aja sai kirja 233 ratturit. Kõiki tulemusi saate vaadata siit.
Temposõidule järgnenud 5 km jooksudistantsil oli nobedaim Peep Jalakas ajaga 16.49,3. Järgnesid Oliver Kulbas (17.30,8) ja Janar Juhkov (17.32,3). Naiste esikolmiku moodustasid Eveli Kurg (20.16,8), Klarika Kuusk (20.17,8) ja Cathy-Liis Suurkivi (23.24,5). Osales 24 jooksuhuvilist.
Filter Temposarja järgmine etapp toimub 16. mail Kiilis, kus on kavas 25 km paarissõit.

 
Filter Temposarja avaetapp toob starti mitu tugevat ratturit

Filter Temposarja 11. hooaeg algab kolmapäeval Jüris peetava 15 km eraldistardiga. Favoriitidest on end kirja pannud valitsev üldvõitja Kert Martma (CFC Spordiklubi), Eesti meistrivõistlustel hõbeda teeninud tiimikaaslane Gert Jõeäär ning Cycling Tartut esindavad Norman Vahtra ja Karl Arnold Vendelin. Eksklusiivsust lisab jõuproovile muusiku Tanel Padari (Hawaii Express Team) osalemine.
Starditakse Jüris Laste tänaval asuva Võsukese lasteaia eest ning sõidetakse mööda Laste tänavat kuni Aaviku teeni, kust võetakse suund Vaida poole. Mööda seda teed sõidetakse kuni Patika viaduktini, kus pööratakse paremale viadukti peale. Ületatakse viadukt ning seejärel suundutakse vasakule. Pööre asub vahetult asfalteeritud teelõigu lõpus, raja 7,5. kilomeetril.
Tagasi sõidetakse vastupidises suunas mööda sama trassi. Ühtegi mainimist väärivat tõusu trassil pole, kuid selle eest on palju tuultele avatud teelõike põldude vahel. Raja rekordit hoiab enda käes Israel Cycling Academy proff Mihkel Räim, kes läbis mullu vahemaa ajaga 19.39,2. Start on avatud ratturitele 17.15-19.45,
Pärast seda saavad 5 km distantsil end kuni kella 20.10-ni proovile panna jooksjad.
Filter Temposari pakub sel hooajal osalejatele mitmeid olulisi uuendusi. Tulles vastu kogenud ratturite soovile lisanduvad sarja üldarvestusse seenioridele uued vanuseklassid: M/N35, M/N45, M/N55, M/N65 ja M/N75. Seega on Filter Temposõidu Karikasarjas kokku 17 vanuseklassi meestele ja 17 vanuseklassi naistele – tegemist on vanuseklasside rohkeima rattasarjaga Eestis!

 
Hansaviimistluse Tallinna Enduro võitsid Tarmo Neemela ja Veiko Viira

AeroBike Maastikukolmiku avaetapi, Hansaviimistluse Tallinna Enduro võitis mägiratturite kategoorias Tarmo Neemela ajaga 53.51. Talle järgnesid Indrek Epner (54.16) ja Harro Hoog (54.33). Parimaks naiseks kerkis kokkuvõttes 16. koha pälvinud Anne-Liis Puu (1:09.00).
Fatbike'i arvestuses oli kiireim Veiko Viira (55.25), teise koha saavutas Daniel Novikov (58.54) ja kolmandaks tuli Heigo Paglant (1:05.00).
Hansaviimistluse Tallinna Enduro rada oli ca 50 km pikkune ring Tallinnas ja selle lähiümbruses. Start oli kesklinnas Rannamäe teel. Rada polnud aga terves ulatuses võistlus – võistlejatele anti stardis kätte kaardid, kus oli ette antud liikumismarsruut ja tähistatud kiiruskatsete asupaigad. Võistlejad liikusid enda poolt valitud tempos kiiruskatseteni, millel võeti aega ning mille läbimise aegade summeerimise teel selgitati paremusjärjestus. Kokku oli rajal neli kiiruskatset (4,6+5,8+7+4,1 km).
AeroBike Maastikukolmiku teine etapp toimub 2. septembril Ülemiste Citys, kus on kavas MTB maraton. Sari lõppeb 6.-7. oktoobrini peetava Hiiumaa Rattanädalavahetusega.

 
Täna lõppeb soodsaim eelregistreerimine Filter Maanteekarikasarja avaetapile

Täna südaööl lõppeb soodsaim eelregistreerimine 5. mail toimuvale Filter Maanteekarikasarja esimesele etapile, Kuusalu 25. Rattarallile. Kui eelmisel aastal kehtis soodsaim hind võistlusnädala kolmapäevani, siis tänavu tõid korraldajad tähtaja nädal aega varasemaks. Sama praktikat rakendavad ka suuremad mägirattasarjad ehk nüüd saavad ratturid juhinduda ühtsest süsteemist.

Filter Kuusalu Rattaralli võistluslinnak asub Kolga mõisa juures. Valida saab 83 ja 41,5 km pikkuste distantside vahel. Ilmselt näeme suurt duelli CFC Spordiklubi (Gert Jõeäär, Silver Schultz) ja Cycling Tartu/Lõunakeskuse (Norman Vahtra, Peeter Pung, Oskar Nisu) ratturite vahel.

Filter Kuusalu Rattaralli kulgeb mööda Lahemaa metsadevahelisi ja kurvilis teid, läbides vanu külasid ja mõisasüdameid. Suur osa ringist kulgeb looduskauni männimetsa vahel ja on väga kurviline. Seetõttu ei tohiks küljetuuled mängida suurt rolli. Lühike sõit läbib raja ühe korra, pikk sõit teeb aga kaks ringi, ületades finišijoont uuele ringile minekul.

Kahel viimasel aastal on Kuusalus esikoht läinud piiri taha. 2016. aastal võidutses soomlane Jesse Kaislavuo, mullu oli kiireim Läti profiklubi Rietumu Banka-Rigat esindav Maris Bogdanovics.

 
 
AeroBike noorsportlase stipendiaat Stefan Lootus: isa on mu suurim eeskuju

Tänavuse AeroBike noorsportlase stipendiumi pälvis Stefan Lootus, kellel on võimalik ilma osalustasuta osaleda kõikidel AeroBike korraldatavatel võistlustel käesoleval hooajal.
Eelmisel aastal M-U17 vanuseklassis nii Filter Maanteekarikasarjas kui ka Filter Temposarjas üldvõidu pälvinud Lootus kinnitas, et kavatseb võimalust nii palju kui võimalik ära kasutada. Kuusalu Rattaklubi esindav Lootus õpib Audentese Spordigümnaasiumi Otepää filiaali 10. klassis. Tal on plaan end ka välismaal proovile panna, kuid enne tahab noormees kooli ära lõpetada.
 

Pälvisite AeroBike noorsportlase stipendiumi, mis võimaldab Teil käesoleval aastal tasuta kõikidel AeroBike võistlustel osaleda. Kui usinalt on kavas võimalust kasutada?
Võistlen nii palju, kui saan. Olen kindlasti maanteevõistlustel kohal, kui ei pea samal ajal koondisega välismaal viibima.

Kas keskendute rohkem grupi- või temposõidule?
Grupisõidule, sest seal saab erinevaid tehnikaid proovida ja sõitu kontrollida. Tiitlivõistlustel osaledes tulevad säärased kogemused kasuks. Eraldistardile pole ma seni väga palju tähelepanu pööranud, kuid Filter Temposõidu Karikasari pakub selleks suurepäraseid võimalusi.

Filter Maanteekarikasarjas on lühikesel distantsil eraldi arvestus U15 ja U17 vanuseklassi noormeestele. On see Teie meelest hea või tahavad poisid pigem meestega võidu sõita?
Arvan, et see on hea võimalus noortel omavahel võistelda ja suuremad mehed ei tule vahele trügima.

Kui hästi olete hooajaks valmistunud?
Sügisene ettevalmistus jäi käeluumurru tõttu lahjemaks. Talvel käisin Prantsusmaal Andorra lähedal kahenädalases laagris. Viimasel ajal olen aga korralikult trenni teinud ja esimesed võistlused näitavad, kuidas on seis võrreldes konkurentidega.

Millist tüüpi rattur olete?
Veidi vara on sellele küsimusele vastata, sest olen alles arenev rattur. Eesti oludes olen piisavalt peene kondiga. Aga selleks, et välismaal suurtest mägedest üles sõita, tuleb kaalu langetada. Tegelikult tahaksin olla selline nö vahepealne rattur, kes saab mägedest üle, saab hakkama siledal maal ja suudab sprintida.

Kes on Teie eeskujudeks?
Hea oleks nimetada mõne kuulsa ratturi nimi, kuid tegelikult pean suurimaks eeskujuks isa. Ta tegeles ka noorena rattasõiduga ja oli sarnase kehatüübiga kui mina. Mõnus on omavahel asju arutada, sest isa teab, mida ma tunnen.

Mis on Teie eesmärgid rattaspordis?
Lähim eesmärk on jõuda maailmameistrivõistlustele ja seal korralik tulemus saada.

 
AeroBike stipendiumi saab Stefan Lootus!

Meil on hea meel teatada, et tänavune AeroBike noorsportlase stipendium läheb Stefan Lootusele. Temal on võimalik ilma osalustasuta osaleda kõigil AeroBike korraldatavatel võistlustel tervel 2018. hooajal. Nii Eestis kui Lätis, nii maanteel kui maastikul!

 

Ühtlasi mööname, et kuna tublisi ja tunnustamist väärt noorsportlasi kandideeris palju, oli valiku tegemine üsna keeruline. Hinges tahtnuks tunnustada paljusid, kuid lähtuvalt stipendiumikonkursi tingimustest tuli valida vaid üks.

 

Stefan Lootus on talendikas noorsportlane, kes on juba mitmeid aastaid Filter Sarjades stabiilselt osalenud ja häid tulemusi näidanud. Eelmisel 2017. hooajal võitis Stefan M-U17 vanuseklassis nii Filter Maanteekarikasarja kui ka Filter Temposarja. Hindame väga tema pühendumist maanteerattasõidule ning loodame, et AeroBike stipendium võimaldab tal seda veelgi enam teha! Ühtlasi hindame ja tunnustame tema avatud ja alati sõbraliku natuuri, usume, et ka need omadused on ühe noorsportlase jaoks ääretult olulised!

 

 
AeroBike kuulutab välja noorsportlase stipendiumikonkursi!

Kui oled noorsportlane, noormees või neiu, kes on sündinud aastal 1996 või hiljem ja seega võistled U23 või nooremas vanuseklassis, siis oled oodatud kandideerima AeroBike stipendiumile. Stipendium võimaldab võistelda käesoleval 2018. hooajal ilma stardimaksu maksmata kõigil AeroBike poolt korraldatavatel võistlustel. Nii maanteel kui maastikul, nii Eestis kui Lätis. Kokku 21 võistlusel!

Stipendiaat kuulutatakse välja 16. aprillil 2018. Kandideerimiseks tuleb:

  1. Jagada stipendiumipostitust Facebookis
  2. Täita kandideerimisankeet, mis avaneb järgneval lingil: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSchLEhJQCCLZnRm0NWuiUkQVmxIc9je9TyKx3QlnGwy6b-zVg/viewform

 

AeroBike andis stipendiumit välja ka aastatel 2012-2016. Toona oli tegu nii harrastus- kui ka noorsportlastele suunatud konkursiga. Hooaeg 2017 jäi küll vahele, kuid nüüd traditsioon taaselustatakse. Tõsi, erinevalt varasemast, oleme otsustanud stipendiumi suunata vaid noorsportlastele. Eelnevalt on AeroBike stipendiaatideks olnud: 2012 Märt Ääremaa, 2013 Brayn Tölp, 2014 Mairis Õispuu, 2015 Liina Kasela, 2016 Karl Mihkel Vent.

Eelmine AeroBike stipendiaat, 2016 aastal valituks osutunud Karl Mihkel Vent soovitab kõigil noorsportlastel julgelt kandideerida: „Julgustaksin kõiki noori AeroBike stipendiumile kandideerima. Minu jaoks oli valituks osutumine suur tunnustus, mis võimaldas mul varasemast märksa enam võistelda ja tõstis motivatsiooni! Lisaks andis see mulle hea mineku ka järgmisel hooajal.“

 

 
Andre Aduson: eraldistart õpetab väga hästi enda individuaalseid võimeid tundma

Filter Temposõidu Karikasarja esimese hooaja üldvõitja Andre Aduson soovitab soojalt rattasõpradel, eriti aga noortel Filter Temposõidu Karikasarjast ja Filter Maanteekarikasarjast osa võtta. Eestis pole maanteevõistlusi ülemäära palju ja olemasolevaid tuleks maksimaalselt ära kasutada.

Teie olete Filter Temposõidu Karikasarja esimese hooaja üldvõitja. Mis kümne aasta tagusest ajast meenub?
Üldvõit! Hooaja alguses oli enesetunne hea, võis võidu sõita, hooaja teine pool oli paras kannatamine. Kindlasti ka kiire paarissõit koos Ervin Korts-Lauriga.

Miks olete nüüd võistlusspordist tagasi tõmbunud?
Töötan treenerina CFC Spordiklubis ja kahel rindel ei ole soovi võidelda.

Milline on Teie hinnangul Filter Temposõidu Karikasarja ja Filter Maanteekarikasarja roll Eesti rattakalendris?
Vaadates võistluskalendrit, siis maanteeratta võistluste arv võrreldes maastikuratta võistlustega on oluliselt kahanenud. Minu hinnangul on tegemist kvaliteetsete võistlussarjadega ja maanteeratta võidusõitude kohapealt on mõlemad võistlussarjad olulised.

Kas temposõitu peaks rattaringkondades rohkem väärtustama?
Eraldistart on kindlasti raske rattaspordi distsipliin ja paljudele see ei meeldi. Noorsportlaste jaoks on eraldistart oluline, kuna seda sõites õpib väga hästi enda individuaalseid võimeid tundma. Väärtustama peab, ületähtsustada ei tohi.

Sel aastal on koos finaaliga kavas seitse etappi. Kas võistlusi võiks olla rohkem või on see optimaalne arv?
Arvan, et seitse etappi on piisav.

Temposõit tundub olevat ehteestlaslik ala, mis nõuab suurt pingutamist ja kannatamist ning tuima töö tegemist. Eraldistardis saadab tavaliselt
edu suurema kondiga rattureid. Kas see sobib meile paremini kui grupisõit?
Arvan, et see ei ole nii. Hea rattur saab mõlemal distsipliinil hakkama.

Mulle on kõrvu jäänud, et Eesti noored ratturid ei kipu nii usinalt Prantsusmaale amatööriks minema kui omal ajal näiteks Jaan Kirsipuu ja Rein Taaramäe. On sel jutul tõepõhi all?
Hetkel on meil amatööridena välisklubides sõitmas kümmekond mees- ja kaks naissportlast. Tundub, et soov sõita amatöörklubides on natukene tagasihoidlikum küll. Loodetavasti on neil noortel, kes välismaal sõidavad, soov saada profiks. Häid noori on juunioride vanuseklassist peale tulemas ja usun, et lähiaastatel on meil seis ilusam.

 
Fakto Auto Tallinna Rahvasõit kolib uude kohta

Põhja-Eesti suurima rattavõistluse, Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu stardi- ja finišilinnak kolib tänavu uude kohta. Kui eelmistel aastatel on võistluskeskus asunud Peetri aleviku koolimaja ees, siis nüüd kogunetakse Ülemiste Citysse Valukoja tänavale.
Ülemiste City on väga kiiresti arenev piirkond ja praegu peamiselt ärilinnakuna tuntust kogunud alal on võistluse läbiviimiseks hea infrastruktuur. Osalejatel on seal suurepärased parkimisvõimalused ja võistluse ajal ei pea liikluskorralduses suuri muudatusi tegema.
2. septembril toimuva Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu rada jääb enamjaolt samaks mullusega, kuid täpsem trass pannakse paika siis, kui on teada teetööde toimumise ajad. Valdav osa rajast jääb Rae ja Raasiku valla territooriumile.
Eelmisel aastal võitis Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu põhidistantsi Gert Jõeäär, naiste sõidul oli kiireim Aidi Gerde Tuisk.

 


Leht 2 / 44