Uudised
AeroBike stipendiaat: saan kaasa teha täisprogrammi!

AeroBike käesoleva hooaja stipendiaat on 17-aastane andekas noorrattur Oliver Harris Hütt, kes saab tasuta osaleda Filter Maanteekarikasarjas, Filter Temposarjas, Tallinna Rahvasõidul, Hiiumaa Rattanädalavahetusel ja Lätis toimuval Filter Velokaussil. Jõgevamaal Raadivere külas elav ja Vooremaa Centrum/Rattabaasi klubi esindav Hütt sõnab, et toetusest on suur abi.
"Stardimaksud on päris kallid ja stipendium annab märkimisväärse rahalise kokkuhoiu. Nüüd saan ka Filter Temposarjas kaasa teha ja võib-olla võistlen ka Lätis," lausub Otepääl Audentese spordigümnaasiumis õppiv Hütt, kellest võib saada tipptasemel mägironija. "Olen juunioride vanemas klassis ja tahan kõva hooaja teha ning koondisega välismaale võistlema pääseda."
AeroBike juhatuse esimees Mihkel Reile ütleb, et Hütt jõudis juba eelmise aasta stipendiumikonkursil lõppvooru. "See, et ta tänavu uuesti kandideeris, näitab Hüti järjepidevust ning seda, et ta väärtustab meie sarju. Valiku tegemisel oli kaalukeeleks Hüti soov osaleda nii grupisõitudes kui ka eraldistartides ehk ta kasutab stipendiumi maksimaalselt ära," selgitab Reile. "Samuti on Hütt on rattaspordiga aastaid tegelenud ja näidanud häid tulemusi. Kui varem on ta olnud aktiivne ka BMX-i ja MTB distsipliinis, siis nüüd on tal soov keskenduda just maanteesõidule ning meil on rõõm sellele valikule kaasa aidata."

 
AeroBike kuulutab välja noorsportlase stipendiumikonkursi!

Kui oled noorsportlane, noormees või neiu, kes on sündinud 1997. aastal või hiljem ja seega võistled 2019. aastal U23 või nooremas vanuseklassis, siis oled oodatud kandideerima AeroBike stipendiumile.
Kandideerimiseks tuleb täita Google Doc avaldus ning jagada AeroBike Facebooki profiilil stipendiumikonkursi infoga postitust. Konkurss vältab 31. jaanuarini. Seejärel valib AeroBike juhatus välja võitja ja teeb selle avalikuks hiljemalt 4. veebruariks.
AeroBike stipendium võimaldab tasuta osalemist Filter Maanteekarikasarjas, Filter Temposarjas, Tallinna Rahvasõidul, Hiiumaa Rattanädalavahetusel ning Lätis toimuval Filter Velokausil. Juhul, kui valituks osutunud kandidaat on end juba mõnele tänavusele AeroBike võistlusele kirja pannud, makstakse osalustasu talle tagasi.
AeroBike on stipendiumikonkrussi korraldanud alates 2012. aastast. Kui esimestel hooaegadel olid kandideerima oodatud nii harrastus- kui noorsportlased, siis alates 2016. aastast on stipendium suunatud vahetult noortespordi edendamiseks.
Varasemad AeroBike stipendiaadid on olnud Märt Ääremaa (2012), Brayn Tölp (2013), Mairis Õispuu (2014), Liina Kasela (2015), Karl Mihkel Vent (2016) ja Stefan Lootus (2018).

 
Jõuluhinnaga saab kaks Filter-sarja etappi tasuta

Jõuluajal sobib jalgratta- ja spordisõbra kingikotti suurepäraselt Filter Maanteekarikasarja ning Filter Temposarja hooajapakett. Selle aasta lõpuni kehtib soodushind, mis tähendab tasuta osalemist kahel etapil.
Näiteks Filter Maanteekarikasarja pika sõidu pakett maksab 150 eurot, mis teeb ühe etapi hinnaks vähem kui 19 eurot. Võrdluseks – pika sõidu viimase minuti voorus tuleb tasuda 40 eurot.
Filter Temposarja jõuluhind on täiskasvanutele 100 eurot ning ümberarvutatult tähendab see, et üks start läheb maksma 14 eurot. Võistluspäeval kohapeal end kirja pannes tuleb välja käia 20 eurot.
Filter Maanteekarikasari vältab maist augusti lõpuni ja koondab endas kaheksat etappi Eestimaa eri paigus. Filter Temposarja kuus etappi toimuvad maist juuli lõpuni Tallinna ja Harjumaa teedel ning sari kulmineerub 25. augustil Iklas peetava finaaletapiga.

 
AeroBike'i stipendiaat taastub raskest haigusest

Tänavune AeroBike'i stipendiaat Stefan Lootus ei saanud suurepärast võimalust täiel määral ära kasutada, sest poole hooaja peal diagnoositi tal raske haigus. Mononukleoos jättis Kuusalu Rattaklubi esindava Lootuse kaheks kuuks ratta seljast eemale ning ta sai Filter Maanteekarikasarjas ja Filter Temposarjas kaasa teha üksikutel etappidel.
„Eelmisel õppeaastal õppisin Audentese Spordigümnaasiumi Otepää filiaalis ja mul oli keeruline nädala keskel Filter Temposarja etappidel osaleda. Nüüd jätkan õpinguid Tallinnas ja järgmisel aastal on kavas täisprogramm kaasa teha,“ kinnitab 17-aastane Lootus.
Enne peab andekas noorrattur korda saama tervise, sest mononukleoosist pole ta siiani täielikult taastunud. „Septembris sain uuesti treenima hakata, kuid hiljuti arsti juures käies ei olnud näidud ikka veel korras,“ täpsustab Lootus.
2017. aastal M-U17 arvestuses Filter Maanteekarikasarjas ja Filter Temposarjas üldvõidu pälvinud Lootusel on kõrged eesmärgid. „Võtan rattasõitu väga tõsiselt, kogu vaba aeg on spordiga sisustatud. Tahan järgmisel suvel juunioride arvestuses Eesti meistrivõistlustel mitu medalit võita. Enne välisklubisse siirdumist pean kodumaal tegija olema,“ rääkis ta.

 
Kaheksaetapiliseks paisunud Filter Maanteekarikasarjaga taasliitub Pärnu Rattapäev

Järgmisel hooajal on Filter Maanteekarikasari kaheksaetapiline, kalendrisse naaseb Pärnu 19. Rattapäev. Ratturid kogunevad suvepealinnas 2. juunil. Etappide üksikasjad selguvad lähiajal, kuid võistluskeskus asub Tallinna maanteel asuva McDonald'si läheduses. Sealt võetakse suund Tõstamaa poole.
„Pindalalt suurim ja elanike arvult Eesti neljas linn väärib suurt rahvasportlastele suunatud maanteerattavõistlust. Pärnu Rattapäeval osalemine annab ka suurepärase võimaluse tutvuda suvehooajaks valmistuva kuurortlinnaga. Pärnu Rattapäeva eripäraks on olnud suur tervisesõitjate osakaal, loodame nende hulka veel kasvatada,“ lausus Filter Maanteekarikasarja peakorraldaja Mihkel Reile.
Filter Maanteekarikasarja uue hooaja etappide järjestuses on järgitud põhimõtet, et esmalt on kavas kergemad võidusõidud, kus saab vormi koguda, ning augusti lõpus on võimalus end proovile panna mäefinišitega lõppevatel Suure-Munamäe 3. Rattarallil ja finaalüritusena kavas oleval Mulgi 9. Rattarallil.
Filter Maanteekarikasarja kokkuvõttes läheb kaheksast etapist arvesse kuus paremat tulemust. Soodushinnaga saab eelregistreeruda 3. novembril peetaval traditsioonilisel Rattalaadal.


FILTER MAANTEEKARIKASARI 2019

4. mai Kuusalu 26. Rattaralli 83 km / 42 km
19. mai Elva 34. Rattapäev 87 km / 44 km
2. juuni Pärnu 19. Rattapäev
9. juuni Fakto Auto Tallinna 9. Rahvasõit 117 km / 76 km
22. juuni Haapsalu 19. Rattaralli 91 km / 53 km
13. juuli Pandivere 29. Rattaralli 99 km / 44 km
18. august Suure-Munamäe 3. Rattaralli 83 km / 42 km
Finaal 31. august Mulgi 9. Rattaralli 117 km / 45 km

 
Fakto Auto Tallinna Rahvasõitu ootab kaks suurt uuendust

Varasematel kordadel suve lõpus toimunud Põhja-Eesti suurim rattafestival, Fakto Auto Tallinna Rahvasõit peetakse tuleval aastal hooaja alguses ja esmakordselt kahepäevasena. 8. juunil toimuv esimene võistluspäev on suunatud maastikuratturitele ja kuulub esmakordselt ka Hawaii Express Estonian Cupi sarja. Järgmine päev on suunatud aga maanteesõitu eelistavatele rattasõpradele ja üritus on ühtlasi Filter Maanteekarikasarja etapiks.
Mõlemal päeval asub võistluskeskus jõuliselt arenevas Ülemiste Citys. Mägirattadistants kulgeb Järve ja Männiku metsades, maanteerada jääb valdavas enamuses samaks nagu tänavu ehk sõidetakse Tallinna ning Rae ja Raasiku valla teedel.
„Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu kevadesse toomist oleme plaaninud juba mitu aastat. Tõukeks sai lõpuks asjaolu, et Suur-Sõjamäe tänav läheb pärast jaanipäeva remonti ning traditsioonilisel ajal ei pääseks me maanteerajaga Ülemiste Cityst välja,“ selgitab peakorraldaja Mihkel Reile. „Samuti oleme pikalt arutanud koostöövõimalusi teiste sarjade ja korraldajatega. Estonian Cup sarjaga liitumine suurendab hüppeliselt mägiratturite hulka ning seetõttu ei mahu mõlemad distsipliinid enam samale päevale ära. Kahepäevane formaat võimaldab pöörata maastiku- ja maanteesõidule võrdselt tähelepanu ning treenitumatel ratturitel on võimalus osaleda kahepäevasel Hansaviimistluse velotuuril.“
Fakto Auto Tallinna Rahvasõidule registreerimine avatakse traditsiooniliselt 3. novembril peetaval Rattalaadal.

 
Filter Temposarja võitja Kert Martma uuendas kohutaval päeval rajarekordit

Kolmanda ratturina Filter Temposarja üldvõitu kaitsnud Kert Martma ütleb, et edu toob lihtne retsept – järjepidevad treeningud. Kõige eredemalt jääb CFC Spordiklubi esindavale mehele meelde sündmusterohke päev, mis kulmineerus Pirita etapi võit koos rajarekordiga.

Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks kaitsta Filter Temposarja üldvõitu?
Otseselt enne hooaja algust mitte, aga sarja edenedes juba küll.

Teist sai Ervin Korts-Lauri ja Ivo Suure kõrval kolmas rattur, kes suutnud Filter Temposarja üldvõitu kaitsta. Kumb üldvõit Teile suuremat rahulolu pakub?
Eks esimene ikka.

Võitsite lõppenud hooajal Filter Temposarjas kaks etappi ega langenud kordagi esiviisikust välja. Kas etappide lõikes tulemused rahuldasid Teid?
Nii ja naa. Oli häid sõite ja oli tagasihoidlikumaid päevi. Kuna temposõit nõuab palju keskendumist ja pingutuselt tihti enda piiride ületamist, siis hooaja lõpus, teades, et üldvõit juba olemas, muutusin veidi laisemaks.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Järjepidevad treeningud! Lühike vastus, mis siin pikalt analüüsida.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Eks Pirita etapi võit koos rajarekordiga. Oli sündmusterohke päev. Hommikusel lahtisõidul läks rehv, mis tuli uuesti liimida. Õhtusel võistlusel tuli viimasel võistluskilomeetril kett esihammakalt maha. Sellele vaatamata tuli ulmeline tulemus ja müstilised pulsinumbrid. Pärast sõitu oli ikka väga, väga paha olla – olin tühi kui käsn. Seekord oli tõesti põhjust rahuloluks!

Kuidas Teile meeldis esmakordselt kavas olnud Maardu etapp?
Vahelduseks hea, kuid sõidu ajal muhklikul afaltil potsatades mõtlesin korduvalt, et toda trassi on paras hoopis mägirattaga läbida.

Kas Teil on plaanis osaleda Filter Temposarja programmis oleval 5 km maanteejooksul?
Pärast rattahooaega jooksen hea meelega ja naudin seda. Paraku aga hooaja kestel jooks ja rattasõit võistlusspordina väga kokku ei sobitu.

Kes on teie hinnangul käesoleva hooaja Eesti parim mees- ja naisrattur?
Nimed ei mängi siin miskit rolli ja neid ei hakkagi välja tooma. Eestis on palju häid rattureid ja seda erinevatel rattasõidu distsipliinidel. Hinnata tuleb siinkohal nii arengut, stabiilsust kui saavutusi ning tihtipeale nende kõigi kombinatsioone. Nii teabki igaüks kõige paremini ise, kui hea rattur ta teistega võrreldes on!

 
Gert Jõeääre hooaja eredaimaks mälestuseks oli finiš Suure Munamäe tipus

Esimese ratturina Filter Maanteekarikasarja kahekordseks võitjaks kroonitud Gert Jõeäär kinnitab, et lõppenud hooajal jättis talle kõige erilisema mulje Suure Munamäe Rattaralli. See andis Eesti oludes võimaluse kogeda pisut seda tunnet, mida päevad läbi elama suurtuuridel osalevad ratturid.
CFC Spordiklubi rattur kinnitab, et praegu saab ta vaid spordile pühenduda, kuid 31-aastase eksprofi eesmärgiks on lähiajal leida töö, mis võimaldab tal aktiivselt ka rattaspordiga edasi tegeleda.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks kaitsta Filter Maanteekarikasarja üldvõitu?
Üldvõit oli muidugi eesmärgiks. Aga võtsin igat etappi eraldi ehk ei hakanud kokkuvõtte konkurente passima. Põnevam on üritada igat sõitu võita.

Teist sai esimene rattur, kes tulnud Filter Maanteekarikasarja kahekordseks võitjaks. Kumb üldvõit Teile suuremat rahulolu pakub?
Esimese võiduga olin rohkem rahul.

Võitsite lõppenud hooajal Filter Maanteekarikasarjas kaks etappi: Pandivere Rattaralli ja Suure-Munamäe Rattaralli. Kas etappide lõikes tulemused rahuldasid Teid?
Läks paremini kui eelmisel aastal. Vaid Mulgi Rattarallil sattus mul olema väga kehva päev. Aga see tegigi üldseisu huvitavamaks.

Kas CFC Spordiklubi panustas etappidel Teile või olid ratturitel vabad käed?
CFC ootab minult alati head tulemust. Aga tegelikult on kõigil variant targalt ja aktiivselt sõites võita proovida. Võin ju tugev olla, aga iga äraminekuga ma kaasa ei jõua minna.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Lahedaim oli finiš Suure Munamäe tipus. See pole küll maailma mõistes pikk tõus, aga maksimumiga võttes on paras pähkel. Saab aimduse, mida kogevad profid suurtuuridel.

Miks Te Filter Temposarjas kõigest ühest etapist osa võtsite?
Laenasin Veloplusist ratta vaid Eesti meistrivõistlusteks ja sel etapil oli hea proovida, kas asend on paigas.

Tugeva temposõitjana võiksite võtta eesmärgiks Filter Temposarja üldvõidu!
Kuna sõidan nii maanteed kui ka maastikku, siis on kalender nii tihe, et kõikjale ei jõua.

Kui suures osa päevast võtab rattasport? Kas käite kusagil tööl?
Hetkel saan veel spordile pühenduda. Aga rattasport on kulukas ja igal nädalavahetusel autoga erinevasse Eesti nurka sõitmine võtab oma. Arvan, et leian huvitava variandi, millega niiöelda tavaellu sukelduda.

Kes on Teie hinnangul käesoleva hooaja Eesti parim meesrattur?
Tänavu oli palju võrdseid, ei oskagi parimaid välja tuua. Aga tean, et kui Eesti meistrikatel oleksid kõik stardis, peaksin maanteel favoriidiks Mihkel Räime ja maastikul Martin Lood.

 
Aksel Nõmmela võitis Busland Kõpu Rattamaratoni

Hiiumaa Rattanädalavahetust valitses Aksel Nõmmela – eile võitis Beat Cycling Clubi meeskonnas profileiba teeniv mees Saare Emmaste Öösõidu, täna oli ta parem Kõpu Rattamaratonil.
Nõmmela edestas 54 km pikkusel distantsil Martin Laasi (+1.07; Team Illuminate) ja Karmo Kutserit (+5.21). Parimaks naiseks kerkis Merilin Metsalu, teine oli Eili Paap ja kolmas Indra Kutser.
Fatbike'ide arvestuses olid paremad Veiko Viira, Heigo Paglant ja Daniel Novikov. Naistest oli kiireim Anneliis Puu.
Kõiki tulemusi saate vaadata siit.

 
Aksel Nõmmela võitis küünlavalgel peetud Saare Emmaste Öösõidu

Hiiumaa Rattanädalavahetuse esimese distantsi, Saare Emmaste Öösõidu võitis Beat Cycling Clubi meeskonnas profileiba teeniv Aksel Nõmmela.
Käimasoleval hooajal Belgia ja Hollandi ühepäevasõitudel korduvalt esikümnesse jõudnud Nõmmelale järgnesid õueküünaldega palistatud 15 km pikkusel distantsil Team Illuminate profiklubisse kuuluv Martin Laas (+0.05) ja Erkki Kotkas (+3.53). Naistest oli kiireim Merilin Metsalu.
Fatbike'ide arvestuses saavutas esikoha üldarvestuses kolmandana lõpetanud Veiko Viira, teine-kolmas olid Heigo Paglant ja Jevgeni Garmash. Kõiki tulemusi saate vaadata siit.
Hiiumaa Rattanädalavahetuse lõpetab homme peetav Busland Kõpu rattamaraton, kus tuleb läbida kolm 16 km pikkust ringi.

 
Martin Laas võitis Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu

Filter Maanteekarikasarja viimase etapi, Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu võitis Martin Laas. Käimasoleval hooajal proffide leeris neli võitu pälvinud Team Illuminate meeskonna sprinter edestas 117 km pikkuse põhidistantsi grupifinišis Norman Vahtrat (Cycling Tartu) ja Gert Kivistikku (Hawaii Express Team). Parimaks naiseks tõusis Kelly Kalm (CFC Spordiklubi).
42,5 km mägirattasõidul moodustasid esikolmiku Martin Parv, Allar Soo ja Kristo Sepp. Kõiki tulemusi saate vaadata siit.

 
Seoses rattavõistlusega on pühapäeval liiklus suletud Suur-Sõjamäe tänaval ja Ülemiste Citys

Seoses Fakto Auto Tallinna Rahvasõiduga muutub pühapäeval, 2. septembril liikluskorraldus Suur-Sõjamäe tänaval ja Ülemiste Citys. Ajavahemikul kell 9-19 suletakse liiklus Ülemiste Citys Valukoja tänaval Ääsi ja Lõõtsa tänava vahel. Kell 12.50-17 on liiklus suletud Ääsi tänaval.
Suur-Sõjamäe tänaval jääb liiklus häiretata mõlemas suunas toimuma kuni kella 12.50-ni. Seejärel suletakse liiklus Suur-Sõjamäe tänaval linnast väljuval suunal. Ajavahemikus kell 12.50-13.25 suletakse liiklus hetkeliselt ka linna siseneval suunal. Liikluse sulg sellel suunal on lühiajaline, ca 3-5 minutit ühe stardi kohta. Stardid on kell 13, 13.10 ja 13.20. Pärast ratturite ja saateautode kolonni möödumist avatakse liiklus linna siseneval suunal koheselt.
Pärast startide möödumist jääb liiklus linnast väljuval suunal suletuks ja linna siseneval suunal avatuks. Praktikas lasevad reguleerijad aga ka ajavahemikus 13-14.30 autosid ka teises suunas läbi, kui parasjagu võistlejaid pole.
Ca kell 14.30 hakkavad võistlejad linna tagasi jõudma. Siis suletakse linnast väljuv suund jäigalt. Erand tehakse bussidele, keda lastakse vastavalt võimalusele läbi. Linna siseneval suunal jääb liiklus avatuks, ent gruppide sisenemise hetkel reguleerijad sulgevad seda lühiajaliselt vastavalt vajadusele. Kell 17 on võistluse lõpp ja liiklus avatakse Suur-Sõjamäe ja Ääsi tänavatel piiranguteta.
Ajavahemikul kl 10-11.30 esineb lühiajalisi liiklusseisakuid Viljandi maantee ja Männiku piirkonnas, kus sõiduteed ületavad mägirattavõistlusel osalejad. Põhjalikumat infot saab siit.

 


Leht 1 / 46