VI etapp / Võru 8. Rattaralli

Kuupäev: 18.08.2013

Koht: Start ja finiš on Võrus Tartu tänaval SEB pangahoone ees.

Suunitlus: Rahvaspordile suunatud ühisstardiga rattavõistlus.

Distantsid:

• Pikk distants 95km (1 ring: 95 km)
  • Lühike distants 60km (1 ring: 60 km)

Kaart:

• Finiš suletakse kell 17:00

Võistluskeskus:

Parkimine:

• Registreeritud võistkondade parkla on täistatud ülaloleval võistluskeskuse asendiplaanil.
  • Individuaalvõistlejatel palume parkida ainult võistluskeskuse asendiplaanil näidatud võistlejate parklastesse. Just teie kaasabi parkimiskorraldusest kinni pidamisel tagab sujuvaima võistluskorralduse.

SEBE lastelinnak:

• Suur batuut (vihma korral batuuti ei püstitata)
  • Lastesõidud:
    • 200m - M/N4 (distantsi läbimine)
    • 500m - M/N6 (distantsi läbimine)
    • 1km - M/N8 (võistlus)
    • 2km - M/N10 (võistlus)

Felix toitlustusala:

Igal Filter Maanteekarikasarja etapil on kohal Felixi rändrestoran, et osalejaid maitsvate Felixi suppidega kostitada. Joogiks  pakub rändrestoran Põltsamaa kannujooki.

Pesemine:

Võistlejatele on loodud pesemisvõimalus Võru spordikeskuses, mis asub võistluskeskusest ca 250m kaugusel aadressil F. R. Kreutzwaldi 16, Võru.

Sõidu iseloom:

Kuivõrd rada on küllaltki mägine, siis võib oletada, et sellel rattarallil jaguneb võistlejaterivi üsna kiiresti väiksemateks erineva kiirusega liikuvateks gruppideks. On äärmiselt ebatõenaoline, et näeme siin suurt pundifinišit – võistluse poodiumikohad jagatakse ilmselt väiksema jooksikutegrupi vahel ära. Taktikaliselt on kindlasti sellel rattarallil oluline olla pundi eesotsas, sest vahed on mägistel teelõikudel kerged tekkima ning suureks kärisema. Üksinda kiiremasse punti järele minek võib osutuda hiljem ikka väga raskeks, kui isegi mitte võimatuks.

Raja kirjeldus:

Start antakse Tartu tänavalt SEB panga eest. Mööda tänavat liigutakse otse edasi, kuni ca 1,5 km pärast tehakse parempööre Võru ringtee peale. Järgneb 7 kilomeetrit sõitu suhteliselt laial teel. Selle lõigu lõpus on ristmik, millel pööratakse vasakule jätkuvalt mnt nr 2 peale, kuid 200m pärast tehakse kohe uus pööre paremale ning suundutakse Kasaritsa poole - selle lõigu teisel kilomeetril on esimene suurem tõus. Kasaritsast liigutakse edasi Rõuge poole ning vahetult enne Rõuget pööratakse Haanja suunas -  tee on kurviline ja mägine, 8  kilomeetri jooksul ronitakse kaks 12% tõusu; tõusumeetreid koguneb sellel lõigul ligi 120. Haanjas pöörab rada paremale asula keskuse poole, kuid juba 400 meetri pärast ootab ees uus pööre vasakule Kündja suunas. Sõidetakse kuni Vaskna järve ristmikuni, kus peale parempööret ootab ees 2km tavaliselt väga heas korras olevat ja viimasel kilomeetril väga käänulist kruusateed. Kruusalt tehakse taas parempööre asfaldile Haanja suunas. Ees ootab jälle üks terav 12% tõusuga Plaksi mägi. Munamäe jalamilt kogutud hoogu tuleb aegsasti maha pidurdada, sest Rõuge poole suundumiseks tuleb keerata täisnurksest ristmikust vasakule. Sõit jätkub valdavalt allamäge läbi Rebase küla Rõugesse. Rõuge alevikku jõudes keeratakse paremale ja Võru mnt peale jõudes veel kord paremale. Umbes kilomeetri pärast pööratakse Kiidil vasakule ja ees ootab allamäe lõik kuni Võru Valga maanteeni Nursi külas. Järgneb parempööre Võru suunas. Siin on tee praktiliselt tasane ja sirge. Enne Võru linna piiri tehakse aga pööre paremale, jätkatakse mööda Kubija teed suunaga Meegomäe poole - ees ootab  korralik tõusude jada. Järgmiselt ristmikult tehakse uus pööre vasakule ja 600m pärast Kasaritsa poe eest uuesti vasakule. Jõutakse teele mida mööda sõideti enne Rõuge poole. Siin asub ka raja joogipunkt. Edasi sõidetakse otse Verijärve suunas, ristmikult keeratakse paremale Vastseliina maanteele, et 400 m pärast uuesti vasakule Lasva suunas pöörata. Ületatakse raudtee ning sõidetakse eesolevalt ristmikult otse üle. Läbi Lasva jõutakse Pindi risti Räpina Võru maanteel, kus tuleb sooritada vasakpööre. Siit kuni Võru linna piirini on tegemist väga sileda asfaltkattega. Lõpp on vastupidine stardile.
   Lühike sõit kattub paljuski pika sõidu trassiga, vahele jäetakse
lihtsalt Võrust kaugem rajapool.

Varasemad võitjad:

• 2007 Tarmo Raudsepp
  • 2006 Allar Karu

Auhinnad:

• Autasustamise reglemendi ning detailse võistluse ülesehitusega on võimalik tutvuda võistlusjuhendis.
  • Võru Rattarallil autasustatakse eriauhinnaga kõige jõuluvanale sarnasema kostüümiga lõpetanud võistljat. Kui soovid eriauhinnale kandideerida, siis fikseeri oma kostüüm peale finišit joogitelgi juures oleva kohtuniku juures. Auhinna saaja valib kohtunikekogu fikseeritud kostüümiga võistlejate seast.

Muu info:

• Austagem vääriliselt oma parimaid! Kui teil pole tungivat vajadust lahkumiseks, siis palun jääge auhinnatseremooniat vaatama sõltumata oma võistlustulemusest.
  • Rõhutame, et suurem osa võistlusest toimub avatud liikluse tingimustes. Juhul kui liigute ilma politsei või turvatöötajate eskordita grupis, siis olete kohustatud liikuma vaid sõidutee parempoolses servas.
  • Filter Maanteekarikasari ei ole pelgalt vaid võidu kihutamine. See on spordipidu, endast ja teistest hooliv tervislik elustiil. Ära pelga oma hobi ka teistele tutvustada ning neid rattaselga meelitada. Just koos pere ja sõpradega on kõige ägedam võistlemas käia.