Fakto Auto Tallinna Rahvasõit - Arhiiv

   Fakto Auto Tallinna Rattafestival nägi ilmavalgust aastal 2011. Üritus toimus kolmepäevasena ning koosnes Stockmanni kriteeriumist, Tallinna Temposõidust ja Tallinna Rahvasõidust. Viimane neist oli festivali suurim ja tähtsaim sündmus. Kokku võttis kolme päeva jooksul omavahel mõõtu 883 ratturit, kellest 43 osales Stockmanni kriteeriumil, 119 Tallinna temposõidul ning 721 Tallinna Rahvasõidul.
   Tallinna Rahvasõit oli ühtlasi esimene jalgrattavõistlus taasiseseisvunud Eesti ajaloos, mis algas ja lõppes Tallinna kesklinnas. Lisaks oli võistluse korralduses kasutatud veel nii mitmeidki väiksemaid uuendusi, mida varasemalt Eesti rattarallidel praktiseeritud polnud: võistluskeskuses mängis elav muusika, rajal olid pealtvaatajaterohked ergutuspunktid ning iga Tallinna Rahvasõidu osaleja sai kingituseks laevapileti Soome.
   Rattafestivaliga kaasnes ka tohutu meediakära, mille põhjuseks oli paraku ebaõnnestunud liikluskorraldus. Rahvasõidu ajal tekkisid Tallinnas ligemale tunni aja pikkused liiklusummikud ning see põhjustas paljudes linlastes pahameelt. Üldsuse silmis pälvis rattafestival seetõttu võrdlemisi hävitava hinnangu.
 
   Tallinna Rattafestival õnneks siiski probleemide küüsi ei kadunud ning jätkus aastal muudetud kujul hooajal 2012. Nimelt jäi küll võistluse start Vabaduse väljakule, kuid finiš viidi liiklusprobleemide vältimiseks linnaservale Peetri alevikku. Samuti muutus festival ühepäevaseks.
  
   Hooajal 2013 oli taaskord plaan nihutada festival kahepäevaseks, korraldades eelneval päeval vanalinnas Fakto Auto Tallinna kriteeriumit. Paraku jäi siiski kriteerium osalejate vähese huvi tõttu pidamata ning toimus ainult Tallinna Rahvasõit, mis sai aga juurde kolmanda 26 km pikkuse tervisesõidu.
  
   Hooajal 2014 toimus Fakto Auto Tallinna Rahvasõit ühepäevase üritusena ning oli ühildatud Peetri alevikupäevaga. Kavas olid kolm distantsi, millest pikk sõit sai varasemast pikemaks ning tervisesõit varasemast lühemaks.
 
   Hooajal 2015 toimub Fakto Auto Tallinna Rahvasõit esmakordselt nii, et valida saab nii maastikusõidu kui maanteesõidu vahel. Kokku on valikus juba neli erienvat distantsi. Lisaks oli võimalik võistelda veel ka Eriti Kõva Mehe arvestuses, läbides velotuuri põhimõttel nii MTB kui ka MNT distantsi.
 
   Hooaja 2016 suurimaks märksõnaks oli vast ühest varasemast Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu tunnusest, Vabaduse väljaku stardist, loobumine. Nii võistluse start kui ka finiš toimusid Peetrist, muutes seeläbi nii osalejate kui ka korralduse logistika märksa ratsionaalsemaks. Muudatus võimaldas keeruka liikluskorralduse asemel panna senisest enam rõhku võistluse sisulisele poolele. Samuti toodi võistluskeskusesse ühe esineja asemel neljast muusikalisest vahepalast koosnev programm.