Filter Temposarja 12. hooaeg toob endaga kaasa mitu uuendust. Esmakordselt liitub Eesti vanima ja suurima eraldistardisarjaga Aruküla, kus on 19. juunil kavas 20 km pikkune individuaaldistants. Võistluskeskus asub raudteejaama juures ja looklev rada kulgeb väikese liikluskoormusega teel.
Kuuest osavõistlusest ja finaaletapist koosnev Filter Temposari algab mai esimesel päeval Jüris. Hooaja vältel võisteldakse veel Maardus, Pirital, Kiilis ja Iklas/Ainažis. Kui seni oli start ratturitele avatud 17.15-19.45, siis nüüd on aega rajale minna kella 19.30-ni. Jooksjatele tähendab see omakorda võimalust varem (vahemikus 19.35-19.50) startida. Muudatuse eesmärgiks on vähendada asjatuid tühje auke võistluse keskel ja vältida põhjendamatult pikka teede sulgemist.
Filter Temposarja seitsmest etapist läheb arvesse viis paremat tulemust. Kui varasemalt elimineeriti kaks nõrgemat tulemust alles hooaja lõpus, siis nüüd viiakse koondprotokollide koostamisel nõrgemate tulemuste kõrvaldamine läbi nii, et kõigi võistlejate ühte madalaimat punktisummat ei arvestata alates 3. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest ning kahte nõrgemat tulemust ei arvestata alates 5. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest.
Kui varasemalt tekkis avaetapil katkestanud ratturil võimalus sarja liidriks tõusta alles hooaja lõpus, siis nüüd saab ta liidrisärgi hõivata juba pärast 3. osavõistlust. Kaks viimast etappi ei oma koondarvestuses enam sedavõrd suurt jokkeri efekti kui varem.


FILTER TEMPOSARI 2019

1. mai eraldistart 15 km / 5 km JÜRI
15. mai eraldistart 10 km / 5 km MAARDU
29. mai paarissõit 25 km / 5 km KIILI
12. juuni eraldistart 10 km / 5 km PIRITA
19. juuni eraldistart 20 km / 5 km ARUKÜLA
24. juuli paarissõit 25 km / 5 km KIILI
FINAAL 25. august eraldistart 25 km / 5 km IKLA/AINAŽI

 

Mai esimesel laupäeval Kuusalus algaval Filter Maanteekarikasarja uuel hooajal ootab osalejaid mitu märkimisväärset uuendust. Kaheaastase pausi järel kuulub sarja kaheksa etappi - taasliitub Pärnu, mis kuulus viimati programmi 2012. aastal.

Muudatused etappide autasutamise korras
Mullu ohutusel kaalutlusel sileda maa etappidel rakendatud grupi aegade ja grupi kohtade põhimõte õigustas end igati kukkumiste vähendamise ning sõidu aktiivsuse tõusu läbi. Lahendus oli siiski poolik, sest etappide vanuseklasside võitjad tuli fotofinišiga poodiumitseremoonia tarbeks välja võtta. Seega pidid gruppide sees ratturid vanuseklasside võidu nimel endiselt riskantselt finišeeruma.
Seetõttu käesoleva hooaja etappidel enam vanuseklasside võitjaid ei autasustata. Vanuseklasside mõõduvõtus keskendutakse hooaja koondarvestusele, kus autasustatakse kõikide distantside kõikide vanuseklasside kolme paremat. Etappidel autasustatakse ainult absoluutarvestust. Kui varasemalt autasustati absoluutarvestuse kolme paremat meest ja parimat naist, siis alates sellest hooajast autasustatakse etappidel nii pika, lühikese kui ka noortesõidu absoluutarvestuse 12 parimat. Täiendavalt autasustatakse absoluutarvestuse kiireimat naist ka siis, kui ta ei peaks 12 parema sekka mahtuma. Etappidel väljaantavate medalite arv ei vähene.

Muudatused koondarvestuse pidamises
Seoses sarja paisumisega kaheksaetapiliseks lähevad hooaja kokkuvõttes arvesse senise viie parema tulemuse asemel kuus paremat tulemust. Kui varasemalt elimineeriti kaks nõrgemat tulemust alles hooaja lõpus, siis nüüd viiakse koondprotokollide koostamisel nõrgemate tulemuste kõrvaldamine läbi nii, et kõigi võistlejate ühte madalaimat punktisummat ei arvestata alates 3. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest ning kahte nõrgemat tulemust ei arvestata alates 5. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest.
See tähendab, et kui varasemalt näiteks võistleja sarja esimesel etapil katkestas, siis tekkis tal võimalus sarja liidriks tõusta alles hooaja lõpus. Nüüd on aga võimalik liidrisärk hõivata juba pärast 3. etappi. Kaks viimast etappi ei oma koondarvestuses enam sedavõrd suurt jokkeri efekti kui varem. Samal põhjusel muutub õiglasemaks ka stardigruppidesse paigutamine, kuivõrd 1. gruppi pääsevad koondarvestuse esimese 100 parema hulgas olevad võistlejad ning varasema korra järgi jäi sarja alguse ebaõnnestumine võistlejat stardigrupi mõttes "karistama" pikaks ajaks. Nüüd muutub see ausamaks!

Muudatused stardigruppides ja stardigruppidesse sisenemise korras
Pika distantsi stardigruppide korras muudatusi ei ole. Küll aga lühikesel distantsil. Kui lühikesel distantsil lubati stardikoridoridesse varasemalt korraga nii täiskasvanute kui ka noortesõidu osalejad, siis nüüdsest saab ka lühikesel sõidul olema sarnaselt pika sõiduga kaks stardigruppi ning noored saavad oma stardigruppi siseneda alles pärast lühikese täiskasvanute sõidu starti! Täpne stardigruppide kord on välja toodud sarja juhendi punktis 12.

 

Tahad näha, kuidas spordiüritused tegelikult toimuvad?  - Tule liitu AeroBike tiimiga!

Kandideeri enne 28. märtsi, saates enda CV ja põhjenduse, miks soovid AeroBike tiimiga liituda aadressile This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Kohtumiseni suvistel spordiüritustel!

Kandideeri en

plakat 28

 

 

AeroBike käesoleva hooaja stipendiaat on 17-aastane andekas noorrattur Oliver Harris Hütt, kes saab tasuta osaleda Filter Maanteekarikasarjas, Filter Temposarjas, Tallinna Rahvasõidul, Hiiumaa Rattanädalavahetusel ja Lätis toimuval Filter Velokaussil. Jõgevamaal Raadivere külas elav ja Vooremaa Centrum/Rattabaasi klubi esindav Hütt sõnab, et toetusest on suur abi.
"Stardimaksud on päris kallid ja stipendium annab märkimisväärse rahalise kokkuhoiu. Nüüd saan ka Filter Temposarjas kaasa teha ja võib-olla võistlen ka Lätis," lausub Otepääl Audentese spordigümnaasiumis õppiv Hütt, kellest võib saada tipptasemel mägironija. "Olen juunioride vanemas klassis ja tahan kõva hooaja teha ning koondisega välismaale võistlema pääseda."
AeroBike juhatuse esimees Mihkel Reile ütleb, et Hütt jõudis juba eelmise aasta stipendiumikonkursil lõppvooru. "See, et ta tänavu uuesti kandideeris, näitab Hüti järjepidevust ning seda, et ta väärtustab meie sarju. Valiku tegemisel oli kaalukeeleks Hüti soov osaleda nii grupisõitudes kui ka eraldistartides ehk ta kasutab stipendiumi maksimaalselt ära," selgitab Reile. "Samuti on Hütt on rattaspordiga aastaid tegelenud ja näidanud häid tulemusi. Kui varem on ta olnud aktiivne ka BMX-i ja MTB distsipliinis, siis nüüd on tal soov keskenduda just maanteesõidule ning meil on rõõm sellele valikule kaasa aidata."

 

Kui oled noorsportlane, noormees või neiu, kes on sündinud 1997. aastal või hiljem ja seega võistled 2019. aastal U23 või nooremas vanuseklassis, siis oled oodatud kandideerima AeroBike stipendiumile.
Kandideerimiseks tuleb täita Google Doc avaldus ning jagada AeroBike Facebooki profiilil stipendiumikonkursi infoga postitust. Konkurss vältab 31. jaanuarini. Seejärel valib AeroBike juhatus välja võitja ja teeb selle avalikuks hiljemalt 4. veebruariks.
AeroBike stipendium võimaldab tasuta osalemist Filter Maanteekarikasarjas, Filter Temposarjas, Tallinna Rahvasõidul, Hiiumaa Rattanädalavahetusel ning Lätis toimuval Filter Velokausil. Juhul, kui valituks osutunud kandidaat on end juba mõnele tänavusele AeroBike võistlusele kirja pannud, makstakse osalustasu talle tagasi.
AeroBike on stipendiumikonkrussi korraldanud alates 2012. aastast. Kui esimestel hooaegadel olid kandideerima oodatud nii harrastus- kui noorsportlased, siis alates 2016. aastast on stipendium suunatud vahetult noortespordi edendamiseks.
Varasemad AeroBike stipendiaadid on olnud Märt Ääremaa (2012), Brayn Tölp (2013), Mairis Õispuu (2014), Liina Kasela (2015), Karl Mihkel Vent (2016) ja Stefan Lootus (2018).

 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL